Författare Ämne: Veckans festdukning - V9  (läst 11181 gånger)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Veckans festdukning - V9
« Svar #15 skrivet: tor 28 feb 2008 12:47:56 »
Så kul att jag hade rätt känsla för tallrikarna, för de är enfärgade men hör till de (oftast) tvåfärgade California (nån gång har sådana tallrikar varit uppe för diskussion) Kaffekannan i Entré-serien är ju bara för fin.

Det var ingen som sa nåt om gaffeln (än), det är ju en quiz à la "Det är klart man hänger med" -i forumet, att komma ihåg att du visat den här, någon?

Jag får för mej att glaset är finskt, tittade lite på olika Iittala igår men det lossade inte.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: tor 28 feb 2008 14:42:20 »
Så kul att jag hade rätt känsla för tallrikarna, för de är enfärgade men hör till de (oftast) tvåfärgade California

Tallrikarna är faktiskt tvåfärgade då de är gråa på baksidan, men det är ju inte lätt att se på bilden.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: tor 28 feb 2008 14:48:02 »
Jag tänkte att det var möjligt också förstås :) Man kan ana att grått i framkanten. Hoppas jag inte minns fel ändå, att det finns enfärgade tallrikar också

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: tor 28 feb 2008 19:07:17 »
Tallrikarna är mycket fina. Det finns fler uppläggningsskålar och bl a en karott med lock i samma serie av CHS. Ska se om jag hittar några foton (har det inte själv men har varit sugen att köpa).
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: tor 28 feb 2008 21:52:14 »
Ni som gillar det här. Kan ni tala om för mig vad det är ni speciellt uppskattar med detta. För min del tycker jag kvalitén brister och att det är dåliga kopior av de franska originalen.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: tor 28 feb 2008 22:02:41 »
Lägg gärna ut några bilder på de franska originalen så att vi vet vad du refererar till.

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: tor 28 feb 2008 22:47:41 »
Jag får för mej att glaset är finskt, tittade lite på olika Iittala igår men det lossade inte.

Jag får Johansforsgnag i skallen ???