Allmänt > Fria diskussioner

144 miljoner kr i drömchansen!

<< < (7/9) > >>

ada:
Här är hon, men ska Nozzan med får jag nog inte plats, jag ger upp :)

(jag ändrade filformat, men de blev inte lika bra, så jag tillåter hädanefter filer med ändelse .png också)

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet mån  5 maj 2008 22:32:08 ---Ja gör det Kikarbara, anpassa din ekonomi utifrån kommande millionvinster. Lev som om pengarna redan trillat in, ta stora lån, ja riktigt stora lån. När banken ringer dig och frågar varför du inte betalar räntan på lånen så svarar du bara: ”Lugn det är några millar på inflygning från lotto. Dessutom kommer jag att hitta en Picasso på loppis till helgen.”

Sen låter du dig omyndigförklaras efter det att du skänkt bort de millioner du lånat till någon du litar på. Vad kan de göra, inte ett smack.

--- Slut citat ---

*skrattar* Jag skall suga lite på den karamellen innan jag sätter den i verket  ;D ;)

Reggis:
Jag såg en film för några år sen som hette Rosalie Goes Shopping. Hon tittade bara på TV-shopping på TV och beställde allt hon såg. Hon bara köpte och köpte. Hon hade nämligen kommit på en sak. ”Små skulder blir dina problem, stora skulder blir bankens.” Skaffar du dig bara tillräckligt stora skulder så kan du smita från betalningen. Därför skall du slå på stort Kikarbara. I värsta fall så är det bara att emigrera några år och sen komma tillbaks skuldfri. Emigrationen går ju bra då du har ett ordentligt kapital. Sen är det bara att upprepa proceduren i nästa land och sen rulla på. Kan ge ett omväxlande och spännande shoppingliv. Det här är egentligen inget skämt då det finns många personer som via företag använder den här strategin.

Det är rätt roligt att se vilka det är som utnyttjar den rörlighet som finns inom EU i dag. Är det direktörer, näh, är det utbildad arbetskraft som företagen talar om, näh vilka är det då? Jo det är en massa väldigt fattiga människor som reser runt i de olika EU-länderna med förhoppningen att det skall bli bättre i nästa land.  Det dessa människor inte kommit på är att de borde shoppa loss ordentligt innan de flyttar vidare. Då skulle de inte vara fattiga längre.

Reseda:
I morgon ni! Jag har 5 olika kuponger med joker! Har börjat kasta ut möblemanget. Ska köpa nytt. Väntar till i morgon med att bränna ner kåken för att bereda plats för en Frugård.

Reggis:
Alltid kul med personer som ser möjligheter i allt. Synd att Valborg har varit, det kommer att bli världens brasa. Fast akta kejsarkronorna, har det kommit några förresten? Såg du mina ståtliga?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion