Allmänt > Fria diskussioner
144 miljoner kr i drömchansen!
nisse 8:
Nu är eländet uppe i ofattbara 161miljoner..............................161miljoner..................sanslöst.
kikarbara:
--- Citat från: nisse 8 skrivet fre 2 maj 2008 21:33:14 ---Nu är eländet uppe i ofattbara 161miljoner..............................161miljoner..................sanslöst.
--- Slut citat ---
Vad är uppe i 161 miljoner? Det är ju nästan lönt att börja spela jueh... åh, vad jag skulle vilja sätta tänderna i 161 miljoner, eller varför inte i 61 miljoner, eller åtminstone 1 miljon.. jag skulle inte bli ledsen eller få ont någonstans tror jag ;D
Varför kan det inte bara komma en avi med posten där det står att "här har du, det är du värd?". *suck*
Reseda:
Jag kan inte komma på något annat jag skulle göra än att byta husbil. Den vi har nu är alldeles för stor med 7 sovplatser. Vi ska byta till en med bara 2 långbäddar istället. F ö är jag absolut helt nöjd. Ja det förstås: Lilla Ä skulle få en sadel till sin ponny.
Potatisen är 30 cm hög nu. (Blasten förstås) Det gror och växer i alla lådor och krukor i växthusen. Körsbärsträden blommar. Träd och buskar i fruktträdgården har överlevt vintern.
Vi har kyl och frysar fulla med mas. Huset är varmt.
VAD mer har man rätt att begära när så många svälter och svälter ihjäl. När det är krig och annat otyg i världen. När det finns gatubarn...
Jag röstar också för maxtak på 10 miljoner. Fördela 151 millar på massor med 100 000:-vinster i stället.
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet lör 3 maj 2008 00:39:33 ---Jag kan inte komma på något annat jag skulle göra än att byta husbil. Den vi har nu är alldeles för stor med 7 sovplatser. Vi ska byta till en med bara 2 långbäddar istället. F ö är jag absolut helt nöjd. Ja det förstås: Lilla Ä skulle få en sadel till sin ponny.
--- Slut citat ---
;D OM du får 144 millar, Reseda; så hoppas jag att du skickar den där husbilen till oss. Vi hade kunnat fylla den och jag drömmer om en mobil kareta, det vore något det...
Med 144 millar på fickan, eller om så bara en bråkdel av dem, så hade jag nog både kunnat hitta på något skoj, lärt ungarna att pengar inte är allt men att man kan ha roligare med dem och gjort något för att rädda världen på något sätt. Fast det där sista ingår förstås i att göra något sköj...
ada:
--- Citat från: JJ skrivet fre 29 feb 2008 22:01:21 ---Visst kan man skänka pengar till välgörande ändamål, men när det blir stora summor så kan man inte lita på att pengarna verkligen kommer till de som verkligen behöver pengarna - risken är mycket stor att de hamnar i fickorna på de som redan har gott om pengar.
--- Slut citat ---
Jag tänkte spontant när jag läste detta att då åker man ju ner själv och borrar en brunn och bygger en skola någonstans, så man vet att pengarna kommer till rätta
Vad är 144 miljoner? Själv drömmer jag om att få 40 000 att lösa det senaste studielånet med, det med de eländiga annuitetsvillkoren, lägga ihop det nya och det gamla är värdelöst för då får man de nya hemska villkoren med en ÄNNU högre kostnad, så jag får fortsätta betala ca dubbla summan tills jag blivit av med...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion