Allmänt > Fria diskussioner
Nu blir jag en hjälte, oj man strålar!!!!!
JJ:
Det är som i det verkliga livet - vissa blir hjältar fast de inte har något att komma med. Om man bara hörs och syns mycket så blir man populär, även om det inte finns någon substans i det de säger. (nu menar jag förstås inte dig Reggis)
ada:
--- Citat från: Reggis skrivet sön 2 mar 2008 20:54:07 ---Tycker vi â€Hjältemedlemmar†borde alla få en sådan där röd text när vi är inloggade som Ada har på startsidan. Det skulle liksom kännas lite extra att få sin signatur i rött.
--- Slut citat ---
Att Ada lyser rött betyder "Varning", hehe, betyder att ni ska hålla er på mattan. I forumvärlden har sådana sociala signaler avgörande betydelse ;D
Reggis:
Ursäkta en som har svårt och fatta. Vilken matta talar du om?
Är det en social signal, jag tycker snarast att det handlar att utsända något annat. Skäggdoppingen har röd kalufs för att tala om att den är aggressiv och du skall passa dig. Kräftan är röd när den har kockats och säger då snarast, â€ät upp migâ€. Babianhonor blir röda i stjärten när de är kåta och vad dom säger behöver jag inte vara övertydlig om. En svamp är röd för att tala om, â€låt mig vara i fred för jag är giftigâ€.
Nu undrar jag Ada, är du aggressiv, kåt, giftig eller vill du inte bli uppäten?
ada:
Musmattan?
Det är nog det sistnämda, "låt mig vara ifred för jag är giftig" att jag inte vill bli uppäten :)
Reggis:
Jag är en stor förespråkare för musmatta naturell. På den punkten är jag en stor miljövän. Må musmattorna få växa fritt utan olika typer av bekämpningsmedel som vaxning och annat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion