Allmänt > Fria diskussioner

Peder Lamm då?

(1/5) > >>

ada:
Nu är det Peder Lamm som auktionerar ut prylar http://www.tradera.com/, man blir sjukt fluktig hur det ser ut hemma hos honom och vad ska man tycka, är det egentligen snyggare än hemma hos Kicki att stapla antikviteter? De där roströda väggarna? Vad är det som känns så fel egentligen? Jag reagerar bl a på en fult monterad eldosa, med en ännu fulare svart spotlightsladd (gissar jag) Måste vara för att förväntningarna är höga på hemmet. All respekt för Peder, jag vill främst ha en diskussion så jag SÖKER fel  ;D

Reggis:
Kallar du det där för att stapla. You have seen nothing yet.

ada:
Jag förstår precis, lite har du visat...  :)  Men det börjar med lätt staplande, väldigt ofta placerar man bara ut saker "som är nåt" utan att de hänger ihop på nåt sätt, inget bra sammanhang mellan gammalt och nytt heller för den delen.

JJ:
Det har varit reportage i två heminredningstidningar från Peders hem. Jag fick uppfattningen att frun hade möblerat och Peder hade levererat vissa prylar. Jag gillade inte vad jag såg. Då har jag sett snyggare inredning hos andra kändisar.

Reggis:
Jag håller med dig Ada. Det gäller att få prylarna att hänga ihop. Ett bra lim i detta sammanhang är textilier. Med hjälp av sådana både som mattor på golvet, gardiner och vävar så kittar man ihop det hela.

Sen är det ju bara så hos oss som lider av shopaholic att visst blir det belamrat, men det får man stå ut med.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion