Allmänt > Fria diskussioner
What made my day
Moses:
...å andra sidan; jag har märkt att man ska vara ytterst försiktig med vad man önskar sig, i förbluffande många fall går önskningarna i uppfyllelse....dessutom samlar man på sig negativ karma, eftersom tankar och önskningar är liktydiga med handlingar....
Reggis:
Det finns människor vars enda uppgift här i livet verkar vara att vara till besvär. Det är således ingen förlust att tala om utan tvärt om, vi är alla vinnare på att dessa snarast lämnar jordelivet.
Annars har du rätt när det gäller önskningar, mina går ofta i uppfyllelse. Jag hade en fiende till man han dog ganska snabbt i cancer. På mitt förra jobb blev min värsta fiende tokig och han är, om inte något drastiskt skett, fortfarande intagen för intensivvård på grund av svåra vanföreställningar. Han stängde in sig på sitt rum, satte hyllor för dörren så att ingen skulle anfalla honom. Jag skrattade mycket när polis och sjukhuspersonal bröt sig in och försåg honom med tvångströja samt gav honom en lugnande spruta innan de förde honom ut till en väntande ambulans. Då hade han varit instängt i tre dygn.
Mens de bar ut honom skrek han att han skulle knulla mig i röven och sen skulle han våldta "Lisa", tjejen som satt i receptionen. Därefter skulle han bränna ner hela huset för allt var satan. Jag har för mig att han var aktiv i någon kristen sekt. Han röstade i alla fall på Kristdemokraterna.
Moses:
Verkar vara intressanta arbetsplatser du har/har haft ???
Reggis:
Ja så här går det till när kreativa människor mötas. Då händer det ett och annat.
änglautanskor:
Så Kul Reggis!
Suck ! jag lever mitt händelselösa liv på mitt arbete.
På morgonen vill Solveig 97 ha frukost och medicin allt är bara lugnt och stillsamt , då Solveig vill minnas att jag har stulit hennes falukorv.
Samt hennes fiskebiffar samt ett antal av hennes lakan..............
Hela husets invånare väcks brutalt upp av Solveigs uppbragda stämma.............
Jag arbetar med levande klenoder, mest äldre damer som bor kvar i sina gamla hem där dom har bott sen de var nygifta, där barnen växte upp och nu är dom gamla och oftast väldigt ensamma, vänner och syskon är döda.
Vill bara dela med mig av mitt yrkesliv.....tror inte ens att jag kan göra mig pengar på organdonation, har en känsla att deras organ är helt utslitna i många fall
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion