Författare Ämne: What made my day  (läst 6484 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
What made my day
« skrivet: tis 4 mar 2008 19:41:11 »
Måste bara berätta hur mysigt det är att ha dagisbio, dom kommer där de små knattarna, i led hållande varandra eller fröknar i handen, eller i totalt kaos, förväntansfulla, urgulliga, jag förundras varje gång att dom är så himskans små och helt bedårande, man kan fråga dom var dom kommer ifrån och svaret kan vara "Myjan" (Myran, exempel på dagisavdelning) eller "Svejje" helt slumpmässigt om de råkat prata om var vi bor och att vissa kommer från andra länder... Foajen är full med kärror, overaller ska av med stövlar och vantar hängande kvar,  sen sitter de där som ljus, man säger hej, och tvåhundra små hejar tillbaka :) jag ber dom vinka när de ser mej i luckan så jag vet att de är beredda och det gör dom, precis allihop :) Dom gjorde min dag idag dessa små, imorgon har jag en grupp till...

En annan gång var det två visningar på rad, en flicka på 70 cm hängde kvar runt mina ben när jag prickade av andra, till slut fick jag ta henne på armen och gå in i salongen och efterlysa vem som tappat bort henne (en förskräckt dagmamma som bänkat sig i godan ro och tappat räkningen på barnen tar sig an henne)

Förundrad över storleken som sagt, att minstingen på 185 cm har varit så liten... Idag kom han över från Internetcafét för att kasta i sej lite stroganoff och gå tillbaka igen, han undrade hur jag fått korvbitarna att bli så "random"... :)

På bilden en halv dagisavdelning som väntar snällt på att resten av gruppen som håller på att ta av sig ytterkläderna ska bli klara. Hade bara mobilkameran, så det är väl också OK att lägga ut dom då man inte heller ser dom särskilt tydligt...
« Senast ändrad: tis 4 mar 2008 19:42:57 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #1 skrivet: tis 4 mar 2008 20:25:48 »
Har gått omkring länge och ryst över skiten som befläckar kyl, dörrar, dörrkarmar och som de flesta som bor här inte märker, men som är så förbenat tydlig för alla som kommer hit. Så idag ringde älsklingen från Nerike, mitt på blanka eftermiddan, och eftersom dagtid är jobbtid greppade jag naturligtvis trasan och vi hade mycket att språka om, så när det var dags att lägga på var mikron ren, var kylskåpet fräscht, dörrarna avtorkade och t o m golvlisterna skrubbade - that made MY day.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #2 skrivet: ons 5 mar 2008 13:32:24 »
För min del så var den här dagen en jubeldag. En av mina fiender på jobbet fick inte bara lunginflammation i går utan har dessutom snubblat och brutit benet. Dessutom som extra bonus har han slagit huvudet i toalettstolen samtidigt som han bröt benet. Kan en dag bli bättre. Har även hört att huvudslaget lett till blödningar så det hela kan sluta hur som helt. Det kan till och med gå så lyckligt att han tar farväl av jordelivet. Nu håller jag tummarna för det och hoppas ni gör det också.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #3 skrivet: ons 5 mar 2008 14:17:21 »
Vi får hoppas han repar sig så du fortsatt har din kära fiende kvar, du livnär dig ju på att få mothugg, hur skulle du klara dej utan?  ;D
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: What made my day
« Svar #4 skrivet: ons 5 mar 2008 16:17:54 »
För min del så var den här dagen en jubeldag. En av mina fiender på jobbet fick inte bara lunginflammation i går utan har dessutom snubblat och brutit benet. Dessutom som extra bonus har han slagit huvudet i toalettstolen samtidigt som han bröt benet. Kan en dag bli bättre. Har även hört att huvudslaget lett till blödningar så det hela kan sluta hur som helt. Det kan till och med gå så lyckligt att han tar farväl av jordelivet. Nu håller jag tummarna för det och hoppas ni gör det också.

JAG håller definitivt alla tummar och tår för dig att det må gå dig väl enligt din önskan. Sina fiender önskar man det värsta och det här låter som en tiopoängare!  ;D ;D ;D

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #5 skrivet: ons 5 mar 2008 17:49:13 »
...å andra sidan; jag har märkt att man ska vara ytterst försiktig med vad man önskar sig, i förbluffande många fall går önskningarna i uppfyllelse....dessutom samlar man på sig negativ karma, eftersom tankar och önskningar är liktydiga med handlingar....

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #6 skrivet: ons 5 mar 2008 18:26:26 »
Det finns människor vars enda uppgift här i livet verkar vara att vara till besvär. Det är således ingen förlust att tala om utan tvärt om, vi är alla vinnare på att dessa snarast lämnar jordelivet.

Annars har du rätt när det gäller önskningar, mina går ofta i uppfyllelse. Jag hade en fiende till man han dog ganska snabbt i cancer. På mitt förra jobb blev min värsta fiende tokig och han är, om inte något drastiskt skett, fortfarande intagen för intensivvård på grund av svåra vanföreställningar. Han stängde in sig på sitt rum, satte hyllor för dörren så att ingen skulle anfalla honom. Jag skrattade mycket när polis och sjukhuspersonal bröt sig in och försåg honom med tvångströja samt gav honom en lugnande spruta innan de förde honom ut till en väntande ambulans. Då hade han varit instängt i tre dygn.

Mens de bar ut honom skrek han att han skulle knulla mig i röven och sen skulle han våldta "Lisa", tjejen som satt i receptionen. Därefter skulle han bränna ner hela huset för allt var satan. Jag har för mig att han var aktiv i någon kristen sekt. Han röstade i alla fall på Kristdemokraterna.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #7 skrivet: ons 5 mar 2008 20:39:26 »
Verkar vara intressanta arbetsplatser du har/har haft ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #8 skrivet: ons 5 mar 2008 20:52:29 »
Ja så här går det till när kreativa människor mötas. Då händer det ett och annat.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #9 skrivet: ons 5 mar 2008 22:13:43 »
Så Kul Reggis!
Suck ! jag lever mitt händelselösa liv på mitt arbete.
På morgonen vill Solveig 97 ha frukost och medicin allt är bara lugnt och stillsamt , då Solveig vill minnas att jag har stulit hennes falukorv.
Samt hennes fiskebiffar samt  ett antal  av hennes lakan..............
Hela husets invånare väcks brutalt upp av Solveigs uppbragda stämma.............

Jag arbetar med levande klenoder, mest äldre damer som bor kvar i sina gamla hem där dom har bott sen de var nygifta, där barnen växte upp och nu är dom gamla och oftast väldigt ensamma, vänner och syskon är döda.

Vill bara dela med mig av mitt yrkesliv.....tror inte ens att jag  kan göra mig pengar på organdonation, har en känsla att deras organ är helt utslitna i många fall

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #10 skrivet: ons 5 mar 2008 22:49:46 »
På mitt förra jobb blev min värsta fiende tokig och han är, om inte något drastiskt skett, fortfarande intagen för intensivvård på grund av svåra vanföreställningar. Han stängde in sig på sitt rum, satte hyllor för dörren så att ingen skulle anfalla honom...
jag undrar bara hur länge ni hade jobbat ihop innan han blev sån?  ::)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #11 skrivet: ons 5 mar 2008 23:12:26 »
What made my day today: Jag har jobbat 25 km hemifrån ikväll, trött väljer jag ändå att svänga in på köpcentret och handla på Maxi innan det stänger, en kvinna närmar sig kassan med fullastad kundvagn från andra sidan sista hyllorna... vi tittar på varann hon vinkar fram mej, "tack, det ska jag komma ihåg" säger jag med ett leende. Framför oss gör en man med fullknökad kundvagn samma sak, släpper förbi en kille med lite saker i korgen "Tack" säger han "jag ska börja jobba om tio minuter" När vi når bandet gör han samma gest mot mej, så jag uttrycker min stora tacksamhet och säger att jag för min del HAR jobbat tills nyss, och säger nåt om att det är sällsynt att träffa på TVå så trevliga människor på samma dag, ja inte sant säger hon och vi småpratar. Vi märker att det är stopp i kassan plötsligt, det har kommit en annan anställd till hjälp, den stackars kassörskan är rödmosig av stress. Vi blir ombedda att byta kassa til den till vänster, jag får över mina grejer på bandet bredvid, men nu har några unga killar smitit emellan, så jag säger till dom att nu har ni allt varit otrevliga mot ett par supertrevliga människor som släppt förbi andra frivilligt och ni bara smiter förbi... Det blir ett dividerande, men alla är på förvånansvärt gott humör, vi säger tänk när ni står här med skrikande ungar och fullastade vagnar om några år -och ni kommer med rollatorerna och smiter förbi säger nån...

Det lustiga är att vi får byta kassa till en tredje, för denna kassa funkar inte heller.... Nu smet killarna förbi även mej, men det var inga sura miner... Jag talar om hur tacksam jag är återigen, jag ska ju faktiskt köra minst 20 km till i snöyran... (varför ska det snöa NU?)  Nej inget kan få mej på dåligt humör nu, när man möter såna människor på köpcentrat! They made my day
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #12 skrivet: tor 6 mar 2008 02:53:38 »
Oroade mig för yngste sonen som var ute och körde bil. Detdröjde länge innan han kom tillbaka. Rödblommig och glad talade han om att han träffat TJEJEN han hade span på, på en mack i snöyran. Därav sena ankomsten.

That made my evening!!
 (Så larvig jag är. Ungarna kan ta vara på sig, men ändå.....Slutar man aldrig oroa sig?)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: What made my day
« Svar #13 skrivet: tor 6 mar 2008 09:05:30 »
Ja i drygt ett år hade han motarbetat mig på alla fronter Ada. Till sist fick jag min vilja igenom och han blev överkörd. Då han led av complexus feminina, det vill säga betraktade alla kvinnor på arbetsmarknaden som idioter på flykt från hemmet, var det ett svårt bakslag för honom. Sen var det inte nog med det. Några dagar därefter blev jag befordrad på hans bekostnad. Det stod mellan honom och mig. Ledningen valde mig. Jag blev helt enkelt hans chef.

Han var en riktig översittartyp som var snorkig mot receptionstjejen. Jag frågade henne hur hon kunde finna sig i att bli så nedlåtande behandlad av denna man. Jag föreslog att hon skulle ta upp saken med mig vilket hon gjorde. Därefter kallade jag in honom och talade om vad jag tyckte om hans beteende och att han riskerade sin anställning om han fortsatta med detta. Dessutom tog jag upp saken med hans fack.

Därefter befriade jag honom från hans arbetsuppgifter, en efter en. Till slut var han i stort sett isolerad utan att ha något att göra där han satt på sitt rum. Efter cirka 3 månader så bröt han samman och stängde in sig på rummet och resten har ni hört.