Design, övrigt > Plast
Era favoritplastsaker!
Sussi:
Jag har Breglers oranga kanna som hör till din apelsinpress.
engelsson:
Dom där Gustavsbergmuggarna o kannan hade vi i stugan när jag var i tonåren..VILL HAAA!! såna har jag druckit massor av sima ur...känner nostalgin flöda..
kikarbara:
--- Citat från: Sussi skrivet tis 11 mar 2008 10:17:18 ---Jag har Breglers oranga kanna som hör till din apelsinpress.
--- Slut citat ---
Ã…h, en sån hade jag fram till för någon vecka sedan eller två... den sålde jag på tradera när den hade stått utan nytta i mitt skåp här ett par år. Jag försöker få fart på min ambition att inte spara på saker bara för att jag tycker om dem om jag inte har nytta av dem på något sätt...
ada:
Mina favoritplastsaker är Margarethe-bunkarna, jag använder dem hela tiden, även till t ex chips, och det började med att jag tröttnade på dåliga billiga bunkar utan karaktär och köpte den pistagegröna ny, dyr. Senare hade den gröna serien upphört så det blev väldigt omaka att fortsätta med blått. Och i bjärt kontrast till dyrköpen, för ett par tior och så, hittade jag en äldre brun på loppis (finns hemma hos hårdrockarn) sen en lika stor röd (ja för den är röd den i förgrunden) sen kom den lite äldre vispkannan med rakare pip, och igår fick famljen tillökning med den lilla röda, från Antikladan. (den har samma stämpel som den stora röda)
Se även http://www.retroforum.se/index.php/topic,152.0.html
engelsson:
Dessa Margharetebunkar har jag sökt i flera år..men de måtte vara utrotade i denna landsändan..mutter morr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion