Författare Ämne: Juhanis Affär  (läst 8719 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Juhanis Affär
« skrivet: mån 10 mar 2008 11:55:00 »
Juhani (6 år) har ritat en skylt där det står affär. Han har dock ett stort problem, och det är att ingen kommer förbi sandlådan och köper hans teckningar och det är både blött och kallt ute. Han har nu bett mig om hjälp att "lägga ut" sina varor.
Han säljer nedanstående....  ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #1 skrivet: mån 10 mar 2008 11:56:42 »
(ada; snälla, det var enda sättet att göra honom lycklig just nu, lovar att inte bombadera med mer, han är stolt som en toppakyckling just nu, dock lite missnöjd för att han inte fick lägga dem på tradera...).

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #2 skrivet: mån 10 mar 2008 22:26:11 »
Jag har nog fått tio frågor på om det har kommit bud på knapparna än.... snart får jag hitta på ett bud och köpa tillbaka mina egna knappar som han tiggde till sig igår.  :D
Det får man väl kalla en affärsman? Risken är dock att jag får lov att köpa tillbaka varenda knapp han tog med sig och påsen är stooor.  :o

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Juhanis Affär
« Svar #3 skrivet: mån 10 mar 2008 22:41:10 »
Självklart att jag vill uppmuntra unga företagare! Men Juhani får ge hälften av sin vinst till andra barn som inte har det så bra.Jag köper ett vackert konstverk för 20 kronor men då måste Juhani skänka 10 kronor till BRIS.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #4 skrivet: mån 10 mar 2008 22:46:30 »
Självklart att jag vill uppmuntra unga företagare! Men Juhani får ge hälften av sin vinst till andra barn som inte har det så bra.Jag köper ett vackert konstverk för 20 kronor men då måste Juhani skänka 10 kronor till BRIS.

*skrattar* Han kommer att bli väldigt lycklig. Skicka adressen i privat meddelande så kommer den på posten.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #5 skrivet: tis 11 mar 2008 19:11:09 »
Nu har det pysslats idag och han har förberett sig väl; han har skrivit följebrev och sin avsändare på ett kuvärt, och lagt i dem och förslutit väl. Han väntar lite otåligt på en adress...  ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #6 skrivet: mån 17 mar 2008 19:43:47 »
Ängla:

En mycket lycklig pojke har öppnat sin post idag och har bett oss läsa om och återge bokstäver i omgångar. Han har dessutom fått massvis av uppslag till hur han kan dekorera framöver!!

Till er som inte har sett brevet som min son fick av Ängla idag, så kan jag berätta att det var ett blad med glada namngivna figurer och små anekdoter om dem. Det var såå roligt att läsa det för honom!

Tack så väldigt väldigt hjärtligt för både tid och engageman. Imorgon är det en pojke som skall göra en inbetalning till BRIS.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Juhanis Affär
« Svar #7 skrivet: mån 17 mar 2008 21:19:58 »
Det är alltid roligt att göra barn glada, alla barn älskar att få post på riktigt.
Viktigast av allt är att alltid hålla det man har lovat.
Nu håller jag på med påskhälsningar till våra nio barnbarn, liknade det som Johani har fått, men där använder jag mig av foton på barnen.
Alla barnbarnen från 0 till 10 år får varsin påskhälsning med en peng istället för godis.

Alltid lika roligt att pyssla med, samt att barnens föräldrar sparar min påskhälsning vilket man inte gör med ett påskägg fyllt med godis!

Hälsa Johani att mina barnbarn tyckte att jag hade köpt en sån fin tavla av honom.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #8 skrivet: mån 17 mar 2008 21:21:46 »
Det är alltid roligt att göra barn glada, alla barn älskar att få post på riktigt.
Viktigast av allt är att alltid hålla det man har lovat.
Nu håller jag på med påskhälsningar till våra nio barnbarn, liknade det som Johani har fått, men där använder jag mig av foton på barnen.
Alla barnbarnen från 0 till 10 år får varsin påskhälsning med en peng istället för godis.

Alltid lika roligt att pyssla med, samt att barnens föräldrar sparar min påskhälsning vilket man inte gör med ett påskägg fyllt med godis!

Hälsa Johani att mina barnbarn tyckte att jag hade köpt en sån fin tavla av honom.


Det skall jag absolut göra!!
Och jag msåte säga att dina barnbarn får såå fina påskhälsningar!! Jag kan förstå att de både sparas och uppskattas. Juhanis sitter på väggen, så att han kan se den när han lägger sig, och platsen valde han sjävl!
Han blev verkligen verkligen jätteglad!  :-*

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Juhanis Affär
« Svar #9 skrivet: tis 18 mar 2008 22:04:24 »
Kan du inte skicka mig några foton på Juhanis,samt berätta för mig om hans älsklingsfärger , intressen mm , så kan även Juhanis få en egen personlig "tavla " , kostar bara lite porto för dig , ingenting mera..........kanske bara en eller annan uggla!
 Om det är okej för dig?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Juhanis Affär
« Svar #10 skrivet: tis 18 mar 2008 23:20:22 »
Kan du inte skicka mig några foton på Juhanis,samt berätta för mig om hans älsklingsfärger , intressen mm , så kan även Juhanis få en egen personlig "tavla " , kostar bara lite porto för dig , ingenting mera..........kanske bara en eller annan uggla!
 Om det är okej för dig?

Det är HELT okej för mig och ett gäng ugglor är dina. Tar några dagar att leta upp bilder bara men jag har ju din adress!  :) :) :)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Juhanis Affär
« Svar #11 skrivet: ons 19 mar 2008 23:02:29 »
Tycker att det är så roligt att Juhanis blev glad över sin påskhälsning!
Gör ofta speciella "minnestavlor" till vänner och bekanta, samt alltid grattiskort till barnbarnen på deras födelsedag.
Roligt att få betalt i glasugglor, så himla ovanligt och så trevligt.
Det får vi tacka Ada för som skapat detta forum .