Författare Ämne: Trägalgar  (läst 3969 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Trägalgar
« skrivet: tis 11 mar 2008 22:19:02 »
Jag är så fascinerad av allas olika samlarobjekt , läste för nån vecka om en gammal byggnad där en besökare blev till sig över gamla trägalgar med stämpel från olika klädaffärer.Denne person samlade just på sådana galgar.

Hmm - jag har en liten samling med sådana galgar också! Kanske 30-40 olika. Kul när man hittar någon med telefonnummer 67 eller liknande. Dessa galgar kostar max 1-5 kr/st - ibland får man dem gratis. Jag har inte satsat på den samlingen de senaste åren, utom när man hittar någon från födelseorten Herrljunga - har fem olika därifrån.
« Senast ändrad: tis 11 mar 2008 22:21:08 av JJ »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Trägalgar
« Svar #1 skrivet: tis 11 mar 2008 22:28:29 »
Jag har en jag gillar särskilt, jag tror jag separerat mej till den nån gång men har ingen aning om när (mina kläder hängt på en galge som var Hans?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Trägalgar
« Svar #2 skrivet: ons 12 mar 2008 22:45:11 »
Jag förstår ingenting , hur hinner ni ränna runt på en massa loppisar ständigt och jämt .Natt eller dag ,tidigt eller senare ...........är det bara jag som arbetar heltid .

Trevligt med att samla på trägalgar helt oförargeligt!!!! Säkerligen en av de mest billigaste samlarområden jag kan komma på.


Så länge inte nån har en galge från Titanic ??
Reggis kanske.........??

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Trägalgar
« Svar #3 skrivet: ons 12 mar 2008 22:46:39 »
Jag förstår ingenting , hur hinner ni ränna runt på en massa loppisar ständigt och jämt .Natt eller dag ,tidigt eller senare ...........är det bara jag som arbetar heltid .

Trevligt med att samla på trägalgar helt oförargeligt!!!! Säkerligen en av de mest billigaste samlarområden jag kan komma på.


Så länge inte nån har en galge från Titanic ??
Reggis kanske.........??


=)! Själv la jag en halv förmögenhet på gamla galgar ett tag. Det var inte det billigaste kan jag väl säga...  :D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Trägalgar
« Svar #4 skrivet: ons 12 mar 2008 22:59:11 »
Jag byter gärna trägalge med nån , har en äkta galge från Johanssons Varuhus från Tranås.
Vad har ni att erbjuda!! levande råttdjur undanbedes, vill inte heller ha döda sådana..........