Författare Ämne: Band till projektor och rullbandspelare  (läst 6403 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Band till projektor och rullbandspelare
« skrivet: tis 29 jan 2008 16:49:43 »
Här kommer dagens loppisfynd.

Har en projektor och en rullbandspelare någonstans i röran som jag inte har kunnat testa pg avsaknad av band. Nu hoppas jag - som inte kan ett skvatt om filmer- att den här lilla loten jag köpte är spelbar och att banden fungerar. Men det märker jag förhoppningsvis, för här skall testas apparater snart.

Det ena heminspelade bandet har en dekal där det står; Kvällstoppen 5/3 -74, den andra är omärkt. Det bandet är jag nästan mest nyfiken på.... så jag hoppas verkligen att rullbandaren fungerar!
« Senast ändrad: tis 29 jan 2008 17:12:20 av kikarbara »

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #1 skrivet: fre 3 okt 2008 17:15:48 »
Men kikarbara, funkade banden då? Min sambo fick en rullbandare efter min styvfar och en massa rullband. Lyckan var stor när han hittade flera band med The Spotnicks. Sambon fick dessutom ett stor hög LP- och EP-skivor. Sambon fick nån sorts audioeuforikick av detta och log i flera dagar efteråt ;-)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #2 skrivet: fre 3 okt 2008 23:43:56 »
Men kikarbara, funkade banden då? Min sambo fick en rullbandare efter min styvfar och en massa rullband. Lyckan var stor när han hittade flera band med The Spotnicks. Sambon fick dessutom ett stor hög LP- och EP-skivor. Sambon fick nån sorts audioeuforikick av detta och log i flera dagar efteråt ;-)

Jag kom nog inte så långt då om jag minns rätt... tror jag har banden liggande i någon låda här och rullbandaren på övervåningen men jag har inte sammanfört dessa tu ännu. Men det beror på att det är något med sladd, sånt brukar jag överlämna på sambon direkt utan att passera gå men den här gången glömde jag nog att fråga om hjälp så därför har jag inte heller fått någon... hm. Onödiga jag. Kanske skulle ta i det snart... det har väl bara gått ett halvår eller så?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #3 skrivet: lör 4 okt 2008 16:15:12 »
Jag flyttar diskussion om barn till Fria diskussioner.

http://www.retroforum.se/index.php?topic=1852.0

Annars är jag lite sugen på en super8 proj, vore inte det lite fräck att se en film på väggen med en sån? Moderna digitala projektorer släng er i väggen!
« Senast ändrad: lör 4 okt 2008 16:17:59 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #4 skrivet: lör 4 okt 2008 16:28:06 »
Men snälla Ada...har det undgått dig att min källare för nuvarande härbärgerar sex lådor från den där olycksalige auktionen där jag ropade in bl a en projektor ....vill du ha den nu eller meddetsamma  ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #5 skrivet: lör 4 okt 2008 16:51:49 »
Oj, problemet är väl att jag ska få plats med sånt :) 

Tro min vilda idé får mogna lite först i alla fall
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Band till projektor och rullbandspelare
« Svar #6 skrivet: lör 4 okt 2008 18:47:18 »
Haha..o jag som trodde det skulle sina lite i  en av lådorna i alla fall ;D