Författare Ämne: Liten byrå i teak  (läst 3830 gånger)

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Liten byrå i teak
« skrivet: lör 15 mar 2008 14:31:13 »
Ville bara få visa min fina lilla byrå, ärvd från farmor och farfar som förmodligen köpte den på 50-talet. Kikarbara: visst hör den till "din" serie? Såg ett slagbord i somras som jag tror du hade velat ha.

Såg ett slagbord i teak idag som jag önskar att jag hade köpt, 350 kr kändes som ett kap men plånboken sa NEJ!

Suck, jag vill vinna pengar så jag kan köpa alla fina saker jag ser, blir lycklig när jag fyndar och det spelar ingen roll hur stort eller litet fyndet är. En liten gaffel i serien Rosen får mig att må bra länge....


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Liten byrå i teak
« Svar #1 skrivet: lör 15 mar 2008 16:47:57 »
Den var riktigt söt!!

Jag har inte klurat ut vilken serie, om någon serie- som mina tillhör, men tycker nog att många varianter av blandningen och trä och svart med stora mässingsbeslag går att kombinera. Saknar ju ett bord till min soffa och fåtölj, så det där slagbordet är ju lite synd att jag inte har sett någonstans...

Jag vill ochså vinna massa pengar, det hade varit lite kul!!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Liten byrå i teak
« Svar #2 skrivet: sön 16 mar 2008 21:54:12 »
De fina dörrarna jag ser på bilderna säger mig att du bor i ett hus som är byggt vid "rätt" tid. Huset som jag bor i är byggt -79 så det är mycket plast överallt som inte känns så kul...

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Liten byrå i teak
« Svar #3 skrivet: sön 16 mar 2008 23:57:51 »
JJ du har så rätt, jag är så lycklig över mina fina innerdörrar i teak (eller teakliknande). Husen byggdes 1967-69 och i de som byggdes sist satte man in fula, fula vita/gråa dörrar, HUGA!!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Liten byrå i teak
« Svar #4 skrivet: mån 17 mar 2008 01:39:32 »
Oftast är det gabon, mahognysort från västafrika, i dörrar just

Jag har lite träslag här
http://www.retroforum.se/index.php/topic,34.0.html

« Senast ändrad: mån 17 mar 2008 01:54:41 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se