Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
Reggis:
Jag väljer att presentera ett grafiskt blad bland alla de fynd helgen har givit.
JJ:
Måste få berätta om mitt fynd i Söndags. Jag kom till Kommersen strax efter elva - loppisen hade varit öppen över en timme alltså. Hade inga stora förhoppningar om fynd men såg en säljare som hade en trave rökfärgade Fugaskålar under bordet. Alla sju storlekarna i perfekt skick, inte en repa. Jag frågade om priset på allihop och fick svar: 50 kr! Tack vare att vädret var sådant att man inte gick ut frivilligt (snöblandat regn och blåst) så var det inte många kunder där, annars hade de nog säkert sålts ganska omgående efter kl tio.
gitzie:
GRATTIS!! Det där var ett rejält fynd ;)
Reggis:
Inte för att jag vill förringa fyndet men vad fasen har man de där fugaskålarna till? Inte är dom snygga och inte är dom praktiska, står bara och dammar och tar plats. Kanske fler börjar resonera om jag och då är nog 50 kr rätt pris. Har aldrig förstått mig på dessa skålar. Grattis i alla fall JJ.
Kanon:
Är inte dessa skålar helt runda pressglas alster med jämn båge från foten och upp? Phu jag hade inte köpt en sådan för 10 spänn till glädje för dom som köper.
Tavlan var bra gjord, något bättre än centrifugerat glas som enl. mig.
JJ det är nog ett fynd men varför inte lite mer subtans, här har vi en retro som jag har skippat nu, för min del är det funktionen men bara ibland.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion