Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (2/7) > >>

kikarbara:
Jag sällar mig till er andra hopplösa som inte förstår vitsen riktigt med dessa småskålar. Men jag tror att det kan vara för att det är opraktiskt med små glasskålar i en fem-sjupersonersfamilj?

gitzie:
En glasnörds kommentar  ;D Skålarna är i sin enkelhet mycket estetiskt tilltalande. Ingen är den andra riktigt lik om man tittar noga. Olika variationer i glasmassan som ger ett skönt intryck när man har några stycken tillsammans.
Vad man har dem till?? Tja, man stoppar dem inte i micron har jag hört  ;D ;D
Annars kan du använda dem till det mesta. Småskålarna ( som ständigt står på vårt köksbord) för min del är ögongodis, men om man vill kan man ju använda dem som kryddkar för salt, svartpeppar eller andra kryddor. Färger finns ju så att man kan välja till vilken retro matservis som helst ;)

Reggis:
Är det någon sorts alternativ till frimärkssamling Gitzie? Man skall sitta där med ett förstoringsglas och hitta skillnaden mellan dessa skålar i en stor samling. Här är en med en röd fläck på fotringen, osv.

Själv köpte jag bland annat den här för 50-spänn. Något att äga Kanon? Den är rätt gedigen.

Kanon:
 Det var inget fel på den vad jag kan se, enda man kan tänka sig att den är för gammal.

Reggis:
Ja man får väl modernisera den då. Borra ett hål i den och sätta dit ett handtag från IKEA. Köpte den nere i myllan här i helgen. Var nere och tittade på tennishallen och passade på och kastade lite sten på snutbilar. Det är ett nöje jag brukar unna mig när tillfälle ges. Det är dessutom gratis.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion