Leksaker mm > Leksaker

Fjolls Swirlmanual (frisyr på Barbie)

(1/5) > >>

kikarbara:
Jag skall försöka sätta om en swirlponytail, och bara det känns avancerat nog för mig  ;D Jag beundrar er som vågar er på mer ingående renoveringar och uppfräschningar.

Har du några tips ang swirlfrisyren så berätta gärna. Eftersom håret var släppt så såg hon först lite illa däran ut, men desto mer jag tittar på henne och gör rent så döljer sig nog en jättefin liten dam under flintskallen, med ett par tappade fingrar, men iövrigt fin. Framförallt har huvudet samma färg som kroppen; det är jag inte helt bortskämd med sedan tidigare, det brukar vara någon färgskiftning här och där.

Fjoll:
Hej Kikar! Jaa, ska försöka mig på en liten swirlmanual.

Om nödvändigt, shamponera och sätt i balsam om håret är torrt, i synnerhet topparna brukar vara lite spröda ibland.

Svårt att beskriva med endast ord så jag tror jag hämtar kamera och docka så blir det lite tydligare, förhoppningsvis.

Ok, nu har jag kammat och fotat. Minns jag rätt så kan man inte lägga in så många bilder i varje inläg så det får väl bli några stycken. Hoppas texten syns på fotona, annars får jag skriva mer här.

Börja med att kamma ned det som utgör luggen enl foto.

Fjoll:
Här kommer luggen! (det ryms INTE fyra bilder per inlägg om än de är mindre än 140 Kb)

Fjoll:
Här foto på snoddens placering. Som jag skrivit kan man när man har en sidlugg tom ha den lite lägre om man föredrar. Vill man ha luggen dragen rakt upp på skulten så kan man sätta snodden högre upp.

Fjoll:
Så är det dags att linda luggen runt gummibandet, linda de varv som den räcker till men se till att det finns kvar en liten tofs som du kan dra ned i bakhåret.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion