Ja, delar av inredningen kanske följer eller går att diskutera...
Tack Semlan för din uppmuntran, jag skulle gärna ta mig an huset men det finns fler i familjen som inte alltid är lika entusiastiska när det gäller renoveringsprojekt, men de kanske låter sig mutas
Angående Kk Qq märkningar så har jag inte så lätt att förstå det hela som står på t.e.x wikipedia, jag har läst någonstans att det inte har något juridiskt värde med K-märkning eller de andra men samtidigt verkar det ändå ha det, verkar rörigt.
Om det bara gäller extriört så vore det bra i detta fallet men samtidigt som Slim pratade om, så hur tänker man om man inte får riva huset, hur se på detta, även om det inte skulle vara aktuellt att riva naturligtvis, många mäklare anger att K-märkta hus påverkas negativt vad det gäller försäljningsvärde, helt ok om man köper förstås, men hur påverkar det ägandet, lägre prisbild enbart för att gruppen potentiella köpare minskar, eller vad finns det för faktorer....mycket att tänka på..
Vi får se vad mäklaren har att säga i detta fallet men själv så tycker jag inte att det är något problem med att rätta sig efter visuella krav, jag gillar vad jag ser och som jag tror många tycker på ett sådant här forum så känns det alltid eftersträvansvärt att försöka bibehålla ursprungstänk och utseende så långt det går.