Författare Ämne: Fyndlåda påauktion  (läst 3757 gånger)

ina

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
Fyndlåda påauktion
« skrivet: lör 29 mar 2008 12:51:43 »
Igår var jag och besökte en auktion och naturligtvis kan jag inte komma hem tomhänt.
Ett sprillants nytt stort smyckeskrin, med tillverkarens etikett i. En ny ståltermos. ett par tomtar, ett litet retro reseväckarur och 5 st som jag tror är cigarr askar, vilka jag inte ska ha så om någon har intresse av dessa, hör av er. jag är jätte nöjd med mina fynd, fast det inte var av något större värde,men så betala jag bara 30 spänn ;D

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Fyndlåda påauktion
« Svar #1 skrivet: lör 29 mar 2008 13:54:55 »
Tycker du har en härlig inställning till hobbyn.Bland det roligaste jag vet är att lyfta på baksätesdynan i min "nya",begagnade bil och därigenom få en hint om åkets umgängesvanor.Förfarandet kallas allmänt för "Säg mig vem du umgås med!" och praktiseras av många begagnade bilhandlare och nyfikna bilskrotare.
Senaste facitet för min del : 6:50,en kam,en gossefluga och ett diadem.Dessutom
återfanns flärpan till en sån där mojäng som rullas ut när man blåser i den.

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: lör 29 mar 2008 14:10:19 »
Man hittar alltid några mynt och pennor under sittdynan likaså vid handbromsspaken ;D

ina

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: lör 29 mar 2008 15:45:37 »
Tackar!
 Jag tycker det är det där lilla som gör,, det inte massa dyra prylar som jag tycker mycket om, men som bara skulle stå och damma i något skåp eller någon hylla som glädjer mig utan de små tingen.   ;)
Roligt att finna saker som kan ge en aning om någon annan och några mynt är inte heller fel ;D

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #4 skrivet: sön 30 mar 2008 22:22:41 »
Tycker du har en härlig inställning till hobbyn.Bland det roligaste jag vet är att lyfta på baksätesdynan i min "nya",begagnade bil och därigenom få en hint om åkets umgängesvanor.Förfarandet kallas allmänt för "Säg mig vem du umgås med!" och praktiseras av många begagnade bilhandlare och nyfikna bilskrotare.
Senaste facitet för min del : 6:50,en kam,en gossefluga och ett diadem.Dessutom
återfanns flärpan till en sån där mojäng som rullas ut när man blåser i den.

Håhåjaja... Exet köpte en usa-import en gång, en riktig h*llickbil, en svart lincoln mark V som var full med kulhål. Det var knappt vi vågade öppna bagaget när vi fick hem den...