Jag har inte lagt mig i diskussionen här förrän nu, men känner att det är viktigt att jag gör det.
Det är flera här som snackar om att man ska ha högt i tak, men mycket av diskussionen går ju ut på att säga hur dåligt det är och hur låg toleransnivån är på andra forum...
Jag är ju medlem på alla forum som berör det jag är intresserad av vad gäller retro, porslin mm, och jag kan konstatera att det är ingen större skillnad på toleransnivån på dessa, möjligen att Antikprat oftare dras med personer som enbart är där för att sabotera, vilket helt klart beror på att man kan vara helt anonym där.
Nu senast startade jag en tråd på PES som handlade om det faktum att folk glömmer varför de är där, för att diskutera sitt intresse! Det finns dom som alltid ska komma med åsikter och alltid ska förringa andras kunskaper (även om det inte alltid är meningen) och de som aldrig kan låta bli att känna sig påhoppade (även om andras kommentarer mer eller mindre är skämtsamma). Detta leder till schismer mellan folk helt i onödan menar jag, okänslighet och intolerans har alltid och kommer alltid skapa problem.

Jag har inga krav på att alla alltid ska vara seriösa hela tiden, det skulle vara bra tråkigt

, men uppmanar samtidigt de som inte kan låta bli att komma med kommentarer (i tid och otid) att hålla tillbaka. Själv brukar jag komma med kommentarer när jag har nåt att tillföra och samtidigt svälja dumheter och ignorera sabotörer, det är det bästa sättet att må bra