Författare Ämne: Pånyttfödda ting.  (läst 20176 gånger)

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Pånyttfödda ting.
« Svar #15 skrivet: tor 24 jul 2008 20:35:36 »
Det finns en del föremål som direkt används i helt andra sammanhang än vad som ursprungligen var tänkt.Miljoner äldre drickabackar måste genom åren ha använts till LP-skivor och få kunde väl ana att stadens väggfasta askkoppar skulle
bli boplats för allehanda småfåglar.

Djur är förresten påfallande ofta inblandade i omdaningen av världsliga tingestar:
Har sett gamla högtalare som fått nytt ljud som starholkar,frysboxar har panelklätts och blivit en välisolerad hundkoja.På en av mina gamla bilar hade en musfamilj dragit till rede
inne i luftrenaren.Hur de lyckats komma förbi luftfiltret har jag ännu idag inte lyckats luska ut.Kanske hade de krupit in i avgassystemet och ålat sig igenom motorn?

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: tor 24 jul 2008 21:43:45 »
Hörde idag berättas om en herre som köpt gamla STORA kaffepannor av aluminium på loppis. I dem planterade han blommor och hängde sedan upp dem i träden.

Njaaa inte precis min smak....

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: tor 24 jul 2008 23:32:52 »
En klassisk rysare är tomma vinflaskor som sedan används som ljusstakar. Naturligtvis med rikligt nedrunnit stearin på. Förtjänar ett jumbopris...

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: fre 25 jul 2008 15:29:26 »
Ja,JJ.Det tragikomiska är att jag sett "prefab-översvämmade" såna som såldes nånstans
på postorder eller av nån tjepp-tjopp-kedja där allt hade ett jämnt och ytterst lågt
tvåsiffrigt pris.

Ytterst lågt har också många gamla,handhuggna gatstenar legat under de senaste 50 åren.Vid många schaktarbeten i stan dyker de upp som utfyllnadsmassor långt under asfalten där de trodde att de kommit till den eviga vilan,men nu får de göra tjänst igen på garageuppfarter,innergårdar och terrasser.
De yngre,nybakade konkurrenterna är råa,oslipade och färglösa.Dessutom saknar de takt(stamp) och form!

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: fre 25 jul 2008 21:46:57 »
Jag väljer som enväldig domare.............Naastamuumio till segrare av pånyttfyllda ting....

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: fre 25 jul 2008 21:55:20 »
Det fräckaste tyckte jag var Naastamuumios panelklädda frysboxar som omvandlats till hundkojor, helt genialt.
Grattis Naastamuumio!!!

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: fre 25 jul 2008 21:58:36 »
Och jag som inte varit med och tävlat kom inte ens på tredje plats?? fast jag Ã…TERANVÄNT JJ:s flaskor till Rabarbersaft.................det du Ängla :-*

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: fre 25 jul 2008 22:08:07 »
Hurra för Nisse!! för en hedrande andraplats för en suveren återanvändning av rabarbersaftsflaskor som är lånade av någon annan. Grattis Nisse!

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: fre 25 jul 2008 22:09:12 »
Så fina flaskor till rabarbersaft! Kunde du inte ha gjort rabarberpunsch åtminstone? :)

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: fre 25 jul 2008 22:22:09 »
Vill gärna ha recept på rabarberpunsch, låter  mycket spännande, ett bra recept ger naturligtvis första pris i vår andra omgång av pånyttfyllda ting! Som precis startade...........så välkomna till tävlingen .....som denna gång gäller recept fyllda gärna av diverse goda frukter doppade i choklad eller för att få mer vinstchanser, simmandes i alkohol

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: fre 25 jul 2008 23:14:17 »
Vänta tills Reggis återvänder från... någonstans. Hon har säkert något recept med päronkonjak som ingrediens.

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: fre 25 jul 2008 23:53:37 »
Ja hon har varit frånvarande ett tag..................undrar om hon fastnat i något sexuellt trauma i Götaparken eller så  ???

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: lör 26 jul 2008 01:17:00 »
Nej du, hon "göttar" sig nog här nere i mina trakter ;D Eller rättare sagt ännu lite söderut. Taskig internetanslutning vet jag att hon har då ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: lör 26 jul 2008 01:41:34 »
Nej du, hon "göttar" sig nog här nere i mina trakter ;D Eller rättare sagt ännu lite söderut. Taskig internetanslutning vet jag att hon har då ;)
Då göttar hon sig inte utan hon Gökar sig igenom internettanslutningen, konstigt egentligen vilka förutfattade meningar man får om folk ::)

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: lör 26 jul 2008 02:13:35 »
Nämen Nisse då :o :o
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))