Måste erkänna att jag är rätt imponerad över din iakttagelseförmåga Kanon. Lägg märke till att jag säger imponerad och inte förvånad. Vad vore världen utan den, jo inget annat än en öde öken av okunskap. Nu kan man blicka ut i öknen och då ser man likt Moses en brinnande buske symboliserande hoppets och kunskapens eld och det är du Kanon. Det är betydligt enklare att komma efter när någon har gjort det uppenbara uppenbart.
En del av förklaringen till att det här går är bland annat det som JJ visar prov på här ovan. Han vill så gärna att uppgifterna om verket skall vara rätt och då försöker denna rationella man att förklara det hela. I detta fall blev det lite komiskt då verket i stället, på grund av dess ålder, borde vara motsatsen till ungdomsverk. Ja till och med så motsatt att konstnären borde ha varit avliden i över 200 år vid tillkomsten.
Då vi är moderna människor och våra antaganden bör bygga på vetenskaplig grund så kan vi då utesluta den uppgivne konstnären som upphovsman. Dessutom, då vi även, med hänsyn tagen till eventuell ungdom, inte kan finna några spår från detta verk som går att återfinna i verk som konstnären verkligen utfört kan frågan anses klar. Målningen säljs under felaktiga uppgifter både avseende ålder och konstnär.
Fast jag tycker fortfarande att AP:s censur av Herr Kanons inlägg är beklämmande. Ja det är faktiskt betydligt mer beklämmande än detta auktionshus felaktiga uppgifter om målningen. Det vittnar om en nihilistisk inställning som knappast hör hemma på en site vars huvudsyfte är just kunskapsutbyte.