Författare Ämne: Varför heter vi det vi heter?  (läst 46743 gånger)

lurv

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Varför heter vi det vi heter?
« Svar #45 skrivet: mån 7 jan 2008 14:55:17 »
LURV är mitt standardnick på de flesta sajter jag numera besöker. Det kommer från mitt och sambons nick från den sajten vi träffades på för 5½ år sedan. Vi/jag tog de 2 första bokstäverna ur vardera nicket och blandade ihop dom och vips så blev det LURV :-D

Låter helt underbart att ha träffat sin sambo så :)

Men det blir väldigt jobbigt det här då man får grubbla till förbannelse över vad man kan heta som börjar på två av dessa konsonanter :) det ena namnet har en vokal men det andra...

Det ena börjar på LV och det andra på RU. Kan ju avslöja att det är ingar namn utan andra ord RU är ett annat ord på ful kärring och LV..... ja det har ingen betydelse utan är bara hittepåord :-)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: mån 7 jan 2008 14:59:30 »
Jag har kallat Lilla Ä Slurvan sedan hon föddes. Hon såg ut som en liten Slurva i ett par år. Detta förkortades av Lilla Ä:s föräldrar till LURV. Trodde först det var dottern som var här och skrev  :o

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #47 skrivet: mån 7 jan 2008 15:06:33 »

Det ena börjar på LV och det andra på RU. Kan ju avslöja att det är ingar namn utan andra ord RU är ett annat ord på ful kärring och LV..... ja det har ingen betydelse utan är bara hittepåord :-)

Hm, eftersom jag har träffat Lurv Irl, så gissar jag osökt på Rugguggla...  ::)

lurv

• Juniormedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: mån 7 jan 2008 15:17:04 »

Hm, eftersom jag har träffat Lurv Irl, så gissar jag osökt på Rugguggla...  ::)

*ASG* Älskar dej också din bortbyting *ASG* Men du måste ju hålla med om att jag valde ett nick med lite sanning bakom :-D

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #49 skrivet: mån 7 jan 2008 15:18:07 »
 :-* Hade jag rätt? Du har faktiskt inte avslöjat det där tidigare... så jag fick gissa villt... *asg*

lurv

• Juniormedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: mån 7 jan 2008 16:02:18 »
:-* Hade jag rätt? Du har faktiskt inte avslöjat det där tidigare... så jag fick gissa villt... *asg*

Klart att du hade rätt :-D

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: mån 7 jan 2008 18:43:34 »
vad skönt att gåtan fått en lösning :) jag var inne på "lurifax" och "vroom" :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

lurv

• Juniormedlem
  • **
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: mån 7 jan 2008 19:19:20 »
vad skönt att gåtan fått en lösning :) jag var inne på "lurifax" och "vroom" :)

Men håll med om att det är skickligt att få en karl att nappa på det nicket :-D

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: fre 11 jan 2008 20:56:58 »
Spin offen med särbo-/sambo-snack flyttad till egen tråd, det är många fotfarande som kanske kunde berätta hur de valt sitt nick, jag är alltoid nyfiken :)

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
« Svar #54 skrivet: sön 3 feb 2008 12:46:41 »
Högg nånting som jag tyckte blev bra.Liksom Beatles och Monkees stavade jag också medvetet fel för att inte bli anklagad för otillbörlig myndighetsutövning eller nåt.Kön,ålder,yrke,bostadsort etc tycker jag man skall utelämna i såna här sammanhang.Efter ett tag skapar jag en fantasibild av olika skribenter utifrån vad de skrivit/berättat.Ibland får den revideras kontinuerligt och en gång har jag kommit på mig med att ha fel även efter flera års läsning av inlägg från ett nick/sign.   

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #55 skrivet: sön 3 feb 2008 18:08:26 »
Högg nånting som jag tyckte blev bra.Liksom Beatles och Monkees stavade jag också medvetet fel för att inte bli anklagad för otillbörlig myndighetsutövning eller nåt.Kön,ålder,yrke,bostadsort etc tycker jag man skall utelämna i såna här sammanhang.Efter ett tag skapar jag en fantasibild av olika skribenter utifrån vad de skrivit/berättat.Ibland får den revideras kontinuerligt och en gång har jag kommit på mig med att ha fel även efter flera års läsning av inlägg från ett nick/sign.   

Jag ser redan hur du sitter där i din grotta med en svart mask som döljer halva ansiktet.... så nog får man en bild av dem man skriver till i sitt inre.

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
« Svar #56 skrivet: sön 3 feb 2008 20:01:44 »
Hmmm,har visserligen en liten lgh men förstår inte varför jag skulle bära mask såhär i anonymiteten?Har ingen webcam igång och har inte haft besök av nån "gasavläsare"som
kunnat smygmontera nån övervakningskamera.Däremot vet JAG numera att det finns minst två på forumet som har kan finska,vad nu den kunskapen kan vara värd...

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: sön 3 feb 2008 21:53:32 »
Det här med namn är så intressant ,mitt namn har ursprung efter en flera månaders samtal med en man på en chat, jag och min sambo hade en tråkig relation  tillsammans , så denne mannen var en trevlig upplevelse för mig. Efter ett häftigt gräl med min sambo en kväll ,så gick jag hemifrån och ringde denne mannen och frågade om jag kunde få övernatta hos honom.
Vilket jag fick, han blev jätteglad hämtade mig och uppvaktade mig, trist nog så lämnade jag min sambo endast iklädd sandaler, så denne mannen köpte mig ett par nya skor för över tusen kronor.
Ni fattar nog hur korkad jag var ...........jag gick tillbaka till min sambo, lämnade kvar mina nya skor, samt trodde att allt var lugnt...............jag ville ju inte någon illa men allt blev så fel , men i slutändan är allt okej, idag lever jag fortfarande sammans med min sambo, mannen som köpte mina skor till mig är idag död i skelettcancer men innan hans död så lämnade han skorna till mig, samt bad om ursäkt, därav mitt namn Änglautanskor.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: sön 3 feb 2008 23:12:11 »
Hmmm,har visserligen en liten lgh men förstår inte varför jag skulle bära mask såhär i anonymiteten?Har ingen webcam igång och har inte haft besök av nån "gasavläsare"som
kunnat smygmontera nån övervakningskamera.Däremot vet JAG numera att det finns minst två på forumet som har kan finska,vad nu den kunskapen kan vara värd...

Jag tror vi är fler än två, nyttan? Jo man kan hjälpa till att hitta finska balanspirkar av rät modell :)

Jag har lite svårt för att du stavar naamio med ett a..  (Mustanaamio = Fantomen, exakt svarta masken)
du kan korrigera i ditt tilltalsnamn på forumet om du vil, eller så fortsätter du reta mej :) det har inga drastiska konsekvenser ;)

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: mån 4 feb 2008 21:48:03 »
Jag var inte endast iklädd sandaler när jag lämnade min sambo, tror inte att polis samt nykterhetsnämd att godkännt en sån icke klädsel i centrala Göteborg en kulen oktobernatt, utan änglautanskor endast vill visa på brist av lämpliga skodon vid detta tillfälle!!