Författare Ämne: String  (läst 4530 gånger)

eizo

• Gäst
String
« skrivet: tor 18 okt 2007 23:05:37 »
Varför kallas allt som har en ståltråd i konstruktionen för String . Det är ju ett etablerat varumärke har jag för mig . Kollar alltid på saker som kallas String men jag skulle tro att det inte ens är hälften av dom som kan härröras dit . Det är ju synd för dom sakerna var det ju lite klass och stil på . Mycket av det som kallas string har inte kommit i närheten av dessa kvaliteer tycker jag . Sätt en svar eller vitlackad tråd i en träbit av teak så har du string som det verkar på marknaden .

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: String
« Svar #1 skrivet: tor 18 okt 2007 23:12:00 »
Det är väl sak samma med Helly Hansen. Kläder av fiberpäls brukar kallas Helly Hansen tröja. Har hört att det är så nära fullkomlighet man kan nå med en grej, då andra saker av liknande utseende eller materiel kallas t ex Helly Hansen eller String som samlingsnamn för liknande produkter. Alla vet vilken typ av vara och ungefärligt utseende som avses.

eizo

• Gäst
« Svar #2 skrivet: tor 18 okt 2007 23:17:27 »
Ja men jag tror ju inte att det finns nått varumärke i lilla Sverige som är så mycket använt på skräpsaker som String . Jo kanske Murano .

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: fre 19 okt 2007 00:12:07 »
Det beror kanske på folks okunnighet  (inklusive min egen) om String. Jag trodde att alla hyllor med det utseendet benämndes stringhyllor. En viss Anja (50-talsfreak så det skvätter om det) tog fram pekpinnen och rappade till, så nu vet jag lite mer.  ;)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: fre 19 okt 2007 00:39:13 »
det är väldigt svårt att beskriva en "stringig" sak utan att kalla det "string", huvudsaken är tycker jag att man vet hur det ska vara EGENTLIGEN, man blir ibland tvingad att uttrycka sig folkligt så andra hänger med *drar undan fingrarna för Anjas rapp*
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: fre 19 okt 2007 06:39:55 »
Vad som helst kan tydligen kallas stringhylla. Titta på denna annons!

http://www.blocket.se/vi/13836680.htm?ca=15_s

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: fre 19 okt 2007 08:59:12 »
Ja det var magstarkt däremot
Mitt senaste projekt www.ipnr.se