Författare Ämne: Hur firas far då?  (läst 5687 gånger)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Hur firas far då?
« skrivet: fre 9 nov 2007 23:11:25 »
Då jag har far på avstånd är min tradition att jag går och väljer ut en slips på loppis, detta ägnar jag mycket tid och omtanke åt, om den är för humoristisk, medvetet ful, finns risken att han tar den på sig, så nu var det återigen en som går att använda, fast det var synd att behöva rata en riktigt cool stormönstrad retroslips jag såg, förra året fick han en det stod volvovolvovolvovolvo på i små bokstäver, han drog på sig den för dop, dagen innan fars dag (jag protesterade när jag hörde det), han hade inte märkt att det var text på slipsen, hade han det hade han aldrig dragit på sej en volvoslips :)

Jag köper ett kort, virar in den i slipsen och postar ett A5-kuvert med hela kitet. Kortet är också viktigt: Står det inte att han är världens bästa far och morfar, kan texten lyda t ex: "Jag ler för att du är min far, och skrattar för att du inte kan göra något åt det" eller som nu: "Låt ingen trycka ner dej på fars dag, du kan ju göra riktigt bra saker.. du har ju gjort mej"

Pappsen hade redan öppnat det i går när det kommit på två dagar på posten, jag gruffade mej lite, han sa att han var så nyfiken på vad det kunde vara att han inte kunde låta bli :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hur firas far då?
« Svar #1 skrivet: fre 9 nov 2007 23:18:23 »
Vi har köpt 2 filmer (som vi gärna vill se) till FAR i huset  ::)

Vi är säkra på att Far i huset också kommer att uppskatta dem.

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: fre 9 nov 2007 23:51:43 »
MIN far har lärt mig att fars dag är ett kommersiellt jippo, men blir jävligt ledsen om man inte grattar....
Allt går.

Chicaboom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: lör 10 nov 2007 11:32:51 »
Min kära far tycker också att det är ett kommersiellt jippo och vill absolut inte ha någonting. Men han blir i alla fall glad att jag kommer ihåg och ringer och grattar.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: lör 10 nov 2007 21:00:17 »
Min far har också åsikten med kommersiellt jippo och vill inte höra talas om det. Det var omöjligt att köpa julklappar till honom när man var mindre också eftersom det enda han önskade sig var snälla barn... Han har två slipsar och de är de enda som duger - några andra tar han inte på sig (och det är inte ofta som han har slips nu).

Som kuriosa kan nämnas att jag aldrig i mitt 44 åriga liv har haft slips på mig en enda gång.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: mån 12 nov 2007 00:04:35 »
Jag funderar på varför alla affärsmän tror, att FAR tycker att det roligaste som finns är: Att raka sig?

Så har det sett ut inför Fars Dag så länge jag kan minnas. Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor,Rakgrejor i högar......

Är det verkligen så illa ställt med fantasin hos affärsmännen?

Anja

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mån 12 nov 2007 23:23:32 »
Jag har åkt på en inköpsresa inför Fars Dag. Jag åkte till Tyskland och köpte en fin flaska whiskey till pappa. När jag ändå var där passade jag på att köpa lite smått&gott till mig själv också!  ;D

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mån 12 nov 2007 23:25:55 »
men det var vackert gjort att åka ända till tyskland för att köpa en fin whisky till lilla pappa  ;D
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: tis 13 nov 2007 00:09:03 »
Ädelt att uppoffra sig så för sin pappa! Du är sannerligen en omtänksam dotter  ::)