Författare Ämne: Jag kom att tänka på...  (läst 7689 gånger)

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Jag kom att tänka på...
« skrivet: tor 1 nov 2007 22:15:48 »
Här är våran admin väldigt aktiv, klart mest aktiv av alla. Men på ett liknande forum (som börjar på A) kommer deras admin in bara någon gång då och då och meddelar viktiga saker angående forumet. Kan det vara så att hon skriver där under ett annat nick? Har ni några funderingar? Inte kan det väl vara...?

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Jag kom att tänka på...
« Svar #1 skrivet: tor 1 nov 2007 23:18:18 »
vart vill du komma egentligen? *ler stort*

att det är jag som heter "admin" även annanstans? nej, du spekulerar i vad jag kan heta där?

men det vet du väl att halva comhemnätet är spärrat i min hemstad mot att skriva där? :) -för säkerhets skull, och så intressant  är det inte att jag söker upp ett oskyddat trådlöst nät och skriver, eller gör några andra åtgärder för att kunna skriva

nej du menar om admin där har ett annat nick?

(om diskussionen håller en trevlig ton kan ni väl spekulera med denna admins medgivande)
« Senast ändrad: tor 1 nov 2007 23:23:18 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

brodertuck

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tor 1 nov 2007 23:28:11 »
Jag tror att JJ menar att på detta forumet är ada/admin med i diskussionen, men på forumet som börjar på A så skriver ingen med nicket admin mer än vid vissa tillfällen. Troligtvis deltar väl även admin för forumet som börjar på A i diskussionen, men under ett annat namn, frågan är då under vilket nick döljer sig deras admin?

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: fre 2 nov 2007 06:34:48 »
Jag tror att JJ menar att på detta forumet är ada/admin med i diskussionen, men på forumet som börjar på A så skriver ingen med nicket admin mer än vid vissa tillfällen. Troligtvis deltar väl även admin för forumet som börjar på A i diskussionen, men under ett annat namn, frågan är då under vilket nick döljer sig deras admin?

Exakt så menade jag.

TonyR

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: fre 2 nov 2007 08:57:31 »
men det vet du väl att halva comhemnätet är spärrat i min hemstad mot att skriva där? :) -för säkerhets skull, och så intressant  är det inte att jag söker upp ett oskyddat trådlöst nät och skriver, eller gör några andra åtgärder för att kunna skriva

Jag undrar varför denna åtgärd från det andra forumet? Och varför har admin där spärrat namn, t.ex. precisensan.com? Det känns ju som att de är rädda att bli av med besökare till sitt forum... Personligen hänger jag på alla tre forum rätt konstant, och tycker att de kompletterar varandra rätt bra. Däremot så har detta forum bäst inriktning enligt mig =)

Dessutom så tycker jag det är såå töntigt att folk på forumet som börjar på A inte vill hjälpa till om man vill sälja nåt, utan bara om man verkligen ääälskar sitt objekt man undrar över. Själv så säljer jag på tradera för att kunna köpa grejer jag samlar på, och för att då och då göra mig en liten hacka. På retroforum är det betydligt trevligare ton, men det kanske beror på att de andra bittert hänger kvar på sitt antikforum. Fine, låt dom hänga där och sura  :)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: fre 2 nov 2007 09:47:38 »
JJ, och Brodertuck, jo jag vet hur det var menat :)

TonyR, det hänger ihop, det att andra forums namn censureras och att jag inte får skriva, för det var den kritiken jag framförde för två år sen och marknadsförde ett forum på P :) med mellanslag. Policyn är att det inte ska marknadsföra andra och att man inte ska kritisera den policyn, risken är ju överhängande att jag skulle marknadsföra Retro, men det gör ju andra så bra ändå :)

Det räcker med en eller ett par missunnsamma individer som har utrymme att uttala sig om t ex att man inte får fråga om nåt man ska sälja, för att atmosfären ska bli dålig

Tack för att du tycker att inriktningen  här är bäst, jag blir glad :)
« Senast ändrad: fre 2 nov 2007 10:24:04 av ada »

Anja

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: fre 2 nov 2007 23:38:35 »
Däremot så har detta forum bäst inriktning enligt mig =)

På retroforum är det betydligt trevligare ton, men det kanske beror på att de andra bittert hänger kvar på sitt antikforum. Fine, låt dom hänga där och sura  :)

TonyR, jag kunde inte uttryckt detta bättre själv! Bra formulerat :)
« Senast ändrad: lör 3 nov 2007 00:36:10 av ada »

Anja

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: lör 3 nov 2007 00:02:44 »
Jaha, nu kunde jag inte "citera" rätt, IGEN!! ;D Jag ger upp.

En annan sak som jag tycker hör hit är att den här sidans Admin har inte skapat forumet för att locka kunder; dvs öka försäljningen. Ada har skapat sidan pga ett äkta intresse för det vi diskuterar, retrostil, mm.

Antikprats admin driver:
http://www.antikviteter.net/utsigten/
(dock med god moral & etik)

Ballonggreven är aktiv i sin marknadsföring. Den är inte dold! ;D:
http://www.precisensan.com/Hem.html

Och han drar sig inte för att få snålskjuts till:
http://www.gustibus.se/forum/index.php?
(Ni som fått privata PM från "Site-ägaren" till Precis en sån, vet vad jag menar!)
« Senast ändrad: lör 3 nov 2007 00:08:07 av Anja »

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: lör 3 nov 2007 00:49:13 »
när du skriver så snälla saker har jag nu fixat citatet i det förra inlägget :)

finns en tidningsartikel från april 2005 där det står att jag är intresserad av "retro", så det är bekräftat sen länge :)

(länk finns för den som är nyfiken, det skrevs mer än tre månader innan jag hittade AP)

Äsch, varför vara blygsam, här är artikeln: http://miriam.rauthing.se/bohuslaningen1april05.jpg
som sagt intervjuades och skrevs det tidigare är detta datum, de hade där ett par månaders framförhållning på familjesidan
« Senast ändrad: sön 4 nov 2007 12:37:50 av ada »

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: lör 3 nov 2007 19:45:09 »
Måste instämma i att detta forum har den klart mest intressanta inriktningen. Jag skriver i alla tre men till 90% blir det här. Om några månader när vi blir fler medlemmar så tror jag att det blir riktigt bra!

« Senast ändrad: mån 5 nov 2007 22:25:09 av JJ »