Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 69786 gånger)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« skrivet: tor 31 jan 2008 00:00:41 »
Jag måste bara ryta av mig lite...

T.E.L.I.A!!!!

Jag vet att jag inte behöver säga något mer än så, eller hur????? >:( >:( >:(

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #1 skrivet: tor 31 jan 2008 00:10:51 »
Usch nu måste jag torka rent bildskärmen. Håller med dig!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tor 31 jan 2008 08:15:13 »
Krääk och galla, Fortum behöver jag säga något mer, eller hur?

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tor 31 jan 2008 08:21:56 »
Jo: SJ. Krääääääääääk.
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: tor 31 jan 2008 09:11:34 »
Onoff, blää och stinkspya.

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: tor 31 jan 2008 09:13:50 »
JF Jansson Rör i Uppsala. Bajs.
Allt går.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: tor 31 jan 2008 11:30:19 »
Kära Retroister, tack för edra böner i natt! NU funkar min e-mail.

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: tor 31 jan 2008 12:36:58 »
 ;D ;D ;D
Tackar och bockar gör jag med! Ingen post igår, men idag var hela postlådan full igen!  ::)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: tor 31 jan 2008 13:51:55 »
vad bra att man kan avreagera sig här :)

Just nu är jag riktigt förbannad på SIBA...

Jag har nämnt att jag har glappkontakt på datorn, eller rättare sagt i elsladden vid kontakten bakpå datorn. Jag åkte till Siba för 13 dagar sedan, de hade ingen ac adapter inne (sladden sitter ju svetsad i adapterklumpen så man kommer inte ifrån att köpa nytt) så det skulle sökas efter en och meddelas mig snarast, jag förklarade att jag inte kunde vara utan datorn (strömförsörjningen)  alls, så det var bråttom.

Jag hörde inget så jag försökte nå dem förra tisdagen, Siba tar ju centralt mot samtal och tar namn och telefonnummer så butiken kan ringa upp. Ingen ringde.

Idag fick jag samtal, 1050 kr skulle det kosta, fast jag hade ju hunnit få min kabel att gå av helt och har nu lagat den stabilare, alldeles ävl ("kan ävl", som vi säger i familjen)

OCH jag hade också hunnit surfa runt att det finns kopior för 399, Dustin tar 749 inkl moms osv...

Dagens tvi (plus ilsket mail) får alltså Siba från mej.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: tor 31 jan 2008 14:53:01 »
Värre är, att inte ha NÃ…GOT alls att spotta på, nu när tillfälle ges  >:(

Inte ens på vädret kan jag klaga. I morse var det frösabox av bilen. Nu är det 5 grader varmt.

USCH vad jag mår dåligt av att inte kunna gnälla!!

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #10 skrivet: tor 31 jan 2008 19:05:51 »
Ang fortum som nämns ovan... värre ockerbolag finns nog inte, akta er för dem och skriv aldrig aldrig aldrig under en intresseanmälan, det kan stå dyrt!

Jag skrev på en sådan intresseanmälan både för min lokal och hem. Till saken hör dock att jag hemma inte är den som står för elabonnemanget dock, men det var en intresseanmälan inget annat. Och det blev krångel med BÄGGE TVÃ…!! *tvi spott fräs*.

Först kom ett "förslag" hem, som i själva verket i det finstilta av ett AVTAL om det inte sades upp inom två veckor????? Men hallå, det sa de inget om till mig i butiken, och givetvis så missade vi att ringa in, öppnade kuvertet, kikade på "informationen om pris" etc, kollade sådär en tio minuter på nätet och la den sen till handlingarna. Den skulle vi inte ha.
Ett par veckor senare dimper det ner ett utbetalningskort till mig på en summa vad det nu var, några hundra. Men hallå, varför skall jag ha den jag har aldrig betalt något till fortum? Ringer upp och då berättar de att det är en bonus av något slag till mig för mitt nya avtal för något blev billigare. Men vaddå avtal? Jag har inget avtal? Jodå, det hade jag. Men när det visade sig att jag inte ens har ett avtal att byta leverantör ifrån så på något sätt kunde man "trolla bort mig som kund" även om de hördes av då och då och jag fick ringa och annulera räkningar från dem då jag inte hade något avtal och än mindre något abbonnemang.
Nåja. Det var så långt.

Flera månader senare så kommer ett likadant anbud för min lokal. Nu var jag snabb som ögat, ringer upp kundtjänst, tackar nej till deras anbud och antecknar noga både namn på person, klockslag och datum, samt anteckningar om samtalet och det är inga problem att jag ringer och säger nej. Skall tillägga att såna här anteckningar, gör dem jämnt och ständigt. Och ta för jissta frid namnet, för det blev min räddning i sista ändan!

Nåja, jag ringer upp min egen leverantör som jag inte hade avtal med då, och får till ett avtal om flexpris eller vad tusan det hette. Och det blev jag himla nöjd med i sista ändan.

ett par månader går. Då får jag en räkning från fortum. På ett par tusen för levererad el.
????????????levererad el? Vaddå?
Ringer upp fortum och jodå, jag är kund hos dem sedan en tid tillbaka.
Ringer upp min leverantör och jodå, fortum har överfört mig som kund till dem. Trots avtal, eftersom min signatur hos dem inte gäller eftersom jag skrev på hos fortum först. Men hallå, jag hade ju tackat nej? Så är läget i alla fall, jag är inte längre kund hos min elleverantör.

Jag baxnar förstås. Ringer vederbörande som jag hade namn och klockslag på och får prata med honom. Kan säga att om fortum hade funkat som den handläggaren i övrigt så hade jag nog velat bli kund hos fortum, men han får fatt på jurister och avreglerar mig och tror verkligen på att det har skett en miss från hans sida, och han var i tjänst etc, även om han självfallet inte minns vårt samtal. Så långt så väl.

Sen får jag räkningar i sex månader till, jag betalar ingen räkning till fortum alla annuleras, men kund är jag likväl. Och inga räkningar fick jag från min egen leverantör heller.
Det tog altså ett halvår att återställa eländet pg EN namnteckning på en intresseanmälan vid en disk på ett varuhus.

Gå inte på det.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #11 skrivet: tor 31 jan 2008 19:09:00 »
Och jag skall väl bara vara glad att jag gick fri. Och tacksam. Och förnöjsam. Och... i alla fall helt övertygad om att den dagen fortum är enda elleverantören så skall jag klara mig utan el!

De är faktiskt värre än telia om man fråga mig. Idag verkar min mail funka lite sporadiskt i varje fall! :D

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: tor 31 jan 2008 19:11:34 »
HOPPSAN! Min man fick ett samtal från Fortum för någon vecka sedan, de frågade om han ville bli kund hos dem! Han tackade nej! Men nu vet man ju inte, det kanske dimper ner en räkning från dem trots detta.... vi får välan se!  ;)

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #13 skrivet: tor 31 jan 2008 19:17:18 »
HOPPSAN! Min man fick ett samtal från Fortum för någon vecka sedan, de frågade om han ville bli kund hos dem! Han tackade nej! Men nu vet man ju inte, det kanske dimper ner en räkning från dem trots detta.... vi får välan se!  ;)

Jag skrev under en intresseanmälan på ett varuhus för att få hem ett prisförslag i brevlådan.

Telefonbeställningar måste de spela in och det skall framgå på bandet att man är med på det, och man skall svara på deras riktade frågor för att det skall gälla juridiskt om jag inte är helt ute och seglar, men jag tror att ni kan vara lugna. Det är underskriften man skall låta bli... /men utan den fick man minsann inget prisförslag heller/.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: tor 31 jan 2008 21:36:44 »
Fortum betraktar jag som ”soumimaffia” om det finns någon sån. Det finns triader, camorran, maffian och i Finland heter det Fortum. Tyvärr så har Fortum även etablerat sig i Sverige.