Författare Ämne: Kvinnliga radarpar revisited.  (läst 3927 gånger)

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
Kvinnliga radarpar revisited.
« skrivet: lör 16 feb 2008 12:20:17 »
Startade en gång en tråd som deletades av därvarande höga vederbörande.
Fick många namnförslag som skulle visa på att jag missat nåt.Innan tråden ströks nämndes Thelma&Louise,Spara&Slösa etc.

När två av min tids stora musiker Joni Mitchell och Joan Baez skulle göra nåt tillsammans blev det bara konflikter och strul.Och inte blev Thelma&Louise särskilt framgångsrika heller.
Minns förvisso Nancy&Carina som lyckade men annars är det tunt med kvinnliga duor till skillnad från manliga dito.

Helan&Halvan,Sigfried&Roy,Lennon&McCartney,Bill&Bull,Gråben&Hjulben,Andersson&Ulvaeus etc,listan kan göras ganska lång.
Ã… andra sidan finns det ganska  många kvinnor som är framgångsrika på egen hand och tillsammans med män.Ihop med andra kvinns tycks det dock mest bli "samarbetssvårigheter".
Nån som förstår varför?

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Kvinnliga radarpar revisited.
« Svar #1 skrivet: lör 16 feb 2008 12:41:02 »
Kvinnans starka vilja som jag stundom kallar tjurskallighet :P kan vara en bidragande orsak.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kvinnliga radarpar revisited.
« Svar #2 skrivet: lör 16 feb 2008 12:45:16 »
Historien låter bekant, struken tråd på ett annat forum alltså, som spårat ur som vanligt :)

Kanske det var jag som nämnde dessa radarpar, några av mina humorfavoriter:

Citera
Helt hysteriskt (Absolutely Fabulous i original), brittisk komediserie om Edina Monsoon (Jennifer Saunders) och Patsy Stone (Joanna Lumley), två medelålders kvinnor i London...
...
Serien är skriven av Jennifer Saunders tillsammans med Dawn French.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Helt_hysteriskt

Minnet för namnen var dåligt så jag fick gå till wikipedia, men sammanfattningsvis är alltså Edina och Patsy i serien, författarna Saunders och French hållbara kvinnliga radarpar :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se