Författare Ämne: Köp inte kinesiska plagg med päls...  (läst 6729 gånger)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Köp inte kinesiska plagg med päls...
« skrivet: mån 11 feb 2008 09:40:18 »
Jag gillar inte att sprida skräckbilder, det här är något av det värsta jag har sett. Passar det inte in, får Ada radera.

Titta inte på länken, gör du det så är det på eget ansvar, du kommer inte att glömma dessa bilder efteråt. Känsliga personer skall absolut inte öppna och se filmen.

Ada tar bort länken

Men vad ni än gör, bojkotta plagg från kina som har päls!

Jag vill ha mer feel good i forumet, känns inte bra att ha direktlänkar till sånt som får folk att må illa, ni som är nyfikna kan få länken från mej eller Kikarbara
« Senast ändrad: mån 11 feb 2008 10:52:12 av ada »

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Köp inte kinesiska plagg med päls...
« Svar #1 skrivet: mån 11 feb 2008 21:20:39 »
Jag har sett hur man flår en hund levande i Kina, är det den länken?. Kan tala om att det är ingenting mot det djurplågeri som finns inom djurhållningen i EU. Då är dessa Kineser humana.

Inom EU och i Sverige är det inte ovanligt att grisar och höns förvaras så trångt att de blir kannibaler och äter upp varandra bit för bit. Det samma gäller inom pälsindustrin. Varför tror ni att alla djurrättsaktivister är så upprörda och vill stoppa denna inhumana djurindustri.

Tycker det är lite märkligt att folk reagerar när det gäller hundar men inte när det gäller grisar, kor, minkar eller höns. Det är precis lika illa i alla lägen.

Du kan lika bra uppmana alla att sluta äta gris eller kyckling, etc.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #2 skrivet: mån 11 feb 2008 21:24:30 »
Jag har sett hur man flår en hund levande i Kina, är det den länken?. Kan tala om att det är ingenting mot det djurplågeri som finns inom djurhållningen i EU. Då är dessa Kineser humana.

Inom EU och i Sverige är det inte ovanligt att grisar och höns förvaras så trångt att de blir kannibaler och äter upp varandra bit för bit. Det samma gäller inom pälsindustrin. Varför tror ni att alla djurrättsaktivister är så upprörda och vill stoppa denna inhumana djurindustri.

Tycker det är lite märkligt att folk reagerar när det gäller hundar men inte när det gäller grisar, kor, minkar eller höns. Det är precis lika illa i alla lägen.

Ja, det är den länken och oavsett hur djur behandlas inom eu, så kan det aldrig bli humant!
Huruvida det är ovanligt eller ej måste jag låta vara osagt, men jag har i varje fall aldrig varit inne i en ladugård där djuren står så tätt att de utvecklar kannibalism.
Var förekommer detta och hur hittar man uppgiften?

Jag blir inte upprörd för att det är hundar, jag blir upprörd för att jag tycker att det är en fruktansvärd behandling som de utsätts för, och att det övergår långt över mina vildaste fantasier om hur det kunde se ut inom djurhållningsnäring av olika slag.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mån 11 feb 2008 21:37:53 »
På TV har man visat bilder från Kina på behandlingen av hundar som senare skall ätas. För att få köttet extra mört och gott så binds hundarna fast på pålar hängande upp-och-ner och piskas med pinnar. De skräckslagna hundarna utsöndrar då ämnen i köttet som möjliggör detta.

I Thailand såg jag en transport av levande höns som bestod i att man tar en bur av hönsnät och proppar med hundratals höns som inte kan röra sig en millimeter. Jämfört med detta så är behandlingen av djur i Sverige otroligt mycket bättre.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: mån 11 feb 2008 21:52:13 »
Jag kan tyvärr inte ens läsa era inlägg. Bläddrade fort förbi dem. Jag klarar inte ens att läsa om hemskheterna. Än mindre se bilderna.

Sonen mailade för 2 veckor sedan en sån här länk till sin syster. Hon är inte sig själv än, efter att ha tittat på den.

Måtte djävulen ta alla sadister! Om det finns ett helvete, så önskar jag att de får brinna där!
« Senast ändrad: mån 11 feb 2008 21:53:56 av Reseda »

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: mån 11 feb 2008 22:01:25 »

Måtte djävulen ta alla sadister! Om det finns ett helvete, så önskar jag att de får brinna där!
INSTÄMMER  >:(  >:(  >:(  >:(  >:(
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: mån 11 feb 2008 22:18:12 »
Jag instämmer också. Men jag vänder mig mot att det skulle vara bättre i Sverige. Det är lika vanligt med plågeri här. Framför allt är dessa kycklingfarmar hemska liksom pälsdjursuppfödningen. Men även grisar kan plågas ordentligt och bli kannibaler. EU, som vi tillhör, tillåter mycket må ni tro och blundar för resten. Kommer ihåg den där skenheliga Marit Paulsen som skulle ner till EU och fixa med bättre djurtransporter. Slutade med att hon tog pengarna och blundade för plågeriet.

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mån 11 feb 2008 22:23:23 »
Instämmer med dig också Reggis. Visst finns det mycket djurhållning som borde synas i sömmarna och klämmas åt även här.  >:(
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: tis 12 feb 2008 00:02:02 »
Inget land nämnt inget land undantaget! ALLA sadister på alla områden, är det världen klarar sig bättre utan!