Författare Ämne: Marit Paulsson gör comeback, köttbullen är tillbaka.  (läst 2867 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Marit Paulsson gör comeback, köttbullen är tillbaka.
« skrivet: mån 27 okt 2008 09:03:31 »
Härligt, hörde att Marit Paulsson skall göra comeback som politiker för Folkpartiet. Det är precis den förnyelse Folkpartiet behöver. En ungdom på 70 år är vad Folkpartiet och EU-parlamentet behöver. Sen skall vi inte glömma vad hon har tillfört politiken under åren. Det Marit är bäst på är att lyfta lön och andra ersättningar utan att göra något eller delta på möten, hon har de så trassligt ibland.

Hennes engagemang för djuren och mot djurtransporter imponerar. Hon röstade inte för ett enda förslag som innebar förbättringar när det gäller djurhållning och djurtransporter men hon har pratat mycket och länge om det. Det är för övrigt hennes andra framträdande drag efter inkassering av ersättningar, att prata mycket och länge. Marit är det Svenskaste man kan tänka sig, hon ser ju för sjutton ut som en levande köttbulle gjord på ommärkt köttfärs från ICA.

Anledningen till hennes önskan att göra comeback är lusten som hon säger. Lusten att inkassera feta traktamenten och ersättningar. ”Sen är jag väldigt förtjust i mat”, säger Marit och fortsätter: ”Har inte ätit en bra bjudmiddag sen jag lämnade Bryssel. Där kunde jag till och med få en 3-rätters till frukost av någon lobbyorganisation. Visst jag gick upp i vikt men vad gör man inte för att tillfredställa lusten och för att tjäna sitt land.” 

Själv tycker jag att Marits största insats är inom folkhälsan. Vi är många som vomerar när vi hör henne men framför allt när vi ser henne. Det har inneburit att det varit lättare att hålla vikten då hon har förekommit i nyhetsprogram. Kan avsaknaden av Marit och hennes ”laxerande” effekt vara en förklaring till det Svenska folkets ökande problem med vikten nu när dessutom Göran som avskräckande exempel försvunnit? Hon kommer att vara den förstärkning till Maud som vi alla väntat på både när det gäller prat och vikt. Marit erkänner också att Maud och hennes tre till fyra parallella löner har varit en avgörande faktor för hennes comeback och lust. ”Vi får se hur många löner jag kan klämma åt mig”, låter hon hälsa.