Allmänt > Fria diskussioner

Bertil har kommit hem!!!!!

<< < (5/13) > >>

änglautanskor:
Jag blir verkligen så hjärtenypen av era kissemissars äventyr, saknar att inte ha ett husdjur men samtidigt är jag glad att jag inte har något just nu idag, eftersom vi bägge arbetar i Göteborg med restider mm ,så jag får nöja mig med att kolla in mina grannars katter som jag tycker är så charmiga.
Men  något som alla ska tänka på som har grannkatter är att aldrig mata eller bjuda in katten i ditt hem, jag kör alltid ut mina grannars katter som vill hälsa på hos mig när dörren står öppen, vänligt men bestämt.

Fjoll:
Vilken härlig berättelse. Jag gläds verkligen med dig och din familj. Hoppas det går bra med återanpassningen. Vet inte om jag läst slarvigt men är han kastrerad?

gitzie:

--- Citat från: kikarbara skrivet tor 20 mar 2008 22:47:01 ---Bortsett från att det är synd om den stackars kraken som har fått stränga order av vetrinären om att hållas inne i vecka, så har han dessutom elaka ägare som vidhåller att man måste lyssna på farbror doktorn.
--- Slut citat ---

Sluta genast att tycka synd om honom för att han måste ta medicin och vara inne!!!
Han känner det och kommer att utnyttja det till max ;D ;D (Vilket inom parantes sagt kan vara härligt, när man börjar känna igen sin katt igen ;) )

Gläds med er att han mår bättre. Hoppas att tänderna blir ett mindre problem än vad de trodde från början.

Skulle du bara ge Bertil 7 dagar antibiotika? Hade det varit jag hade jag utan att tveka givit min katt i 10 dagar. Risken att infektioner inte har givit med sig helt är för stor efter bara 7 dagar.
"Visst, vet hon bättre än veterinären tänker säkert någon" ::)
Ja, ibland är lång erfarenhet bättre..........
Oavsett så hoppas jag att vi får rapporter om den tuffe kisen  :)

Reseda:
Vet att jag nu låter som en Bisserweisser, men jag har aldrig behövt ge våra katter penicillin, efter att jag första gången behandlade en av dem med Svensk Droppar. Det var för 20 år sedan eller mer. Detta medel funkar på både djur och människor. ALLA borde ha en flaska i medicinskåpet. Finns på Hälskokostaffärer. Både som färdig blandning eller att göra själv på sprit med örttillsats.

Vill ni veta mer?

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet fre 21 mar 2008 12:24:41 ---Vet att jag nu låter som en Bisserweisser, men jag har aldrig behövt ge våra katter penicillin, efter att jag första gången behandlade en av dem med Svensk Droppar. Det var för 20 år sedan eller mer. Detta medel funkar på både djur och människor. ALLA borde ha en flaska i medicinskåpet. Finns på Hälskokostaffärer. Både som färdig blandning eller att göra själv på sprit med örttillsats.

Vill ni veta mer?

--- Slut citat ---

:) Tror dock inte att beska droppar räcker för en lätt påkörd katt med infekterade sår och tandfrakturer?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion