Allmänt > Fria diskussioner

Bertil har kommit hem!!!!!

<< < (8/13) > >>

kikarbara:

--- Citat från: gitzie skrivet sön 23 mar 2008 10:57:57 ---Se det positivt ;) Hon ville bara kunna se den vackra katten bättre ;D

--- Slut citat ---

Ahaaa, det tänkte jag inte på!!

kikarbara:
Nu spökar det...

Bertil fick till det igår, han lyckades smita ut på eftermiddagen när vi hade besök... sorg i hjärtat, men nu får vi se om han kommer hem igen, nu är han ju dessutom märkt och han har fått den medicin han skall ha. (ja, han är kastrerad förrästen).

Berit har inte varit hemma på en vecka eller så; (vår honkatt), vi har inte bekymrat oss nämnvärt egentligen, då vi bor på en gård, och katterna går ju ut och in som de själva vill.

Två timmar efter att vi upptäckte att Bertil har tagit sig ut, så jamar det utanför dörren och där står Berit, som har missat hela Bertils hemkomst och allt som varit...

Men hallå, är det någon som håller mina katter inlåsta? Kan de ha tagit in Berit när Bertil sprang ut och bytt igen; eller byter katten skepnad?? (ärligt talat, min tanke är inte helt borta... jag vet inte om jag skojjar ang att hålla katterna inlåsta...).

Berit är efter en vecka hur fin som helst i pälsen, gott hull och var helt torr när hon kom, trots att det var blött ute... ??? ??? ???

Jemmifer:
Vi hoppas alla att Bertil kommer hem snart igen då, han ville nog bara sträcka lite på benen, andas lite frisk luft. Har Berit märkt att det luktar "färsk" Bertil (även om han inte är där in the flesh just nu)?

kikarbara:

--- Citat från: Jemmifer skrivet sön 23 mar 2008 12:12:19 ---Vi hoppas alla att Bertil kommer hem snart igen då, han ville nog bara sträcka lite på benen, andas lite frisk luft. Har Berit märkt att det luktar "färsk" Bertil (även om han inte är där in the flesh just nu)?

--- Slut citat ---

Nej, hon har inte markerat att hon upplever någon doft eller så. Men det märkliga är att det finns två ungkatter till i huset, Karim och Hamsa, som Bertil inte träffat sedan tidigare då de är födda i vinter; men han gick rätt in till dem och käkade ur matskålen som han ansåg var hans, de ansåg var deras och där åt de sida vid sida. Han ville dock inte vara med och leka med ynglingarna, men inget fräs eller annan reaktion på att de inte kände varandra. Jag antar att de luktade som sin mamma, Berit, och därför godkändes direkt utan tveksamhet. Han ville dock ha sin egen låda och inte gå på deras men det fick han förstås, för det visste vi sedan tidigare att han inte går på lådor där andra katter har gått. Alla andra kan samsas om låda, men inte Bertil, inte.

Jag hoppas innerligt att det bara är ett benviftande och inget annat. Att vi ser honom i dagarna igen... Om inte annat skall vi på återbesök hos vetrinären om en dryg veckas tid.

gitzie:
De håller en sysselsatt :( Kan det ha varit så att Berit kom in just därför att Bertil gick ut?
Håller tummarna för att Bertil snart kommer in.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion