Enligt vissa säljare så är allt rött glas Reijmyre och Monica Bratt. På loppisen i helgen såg jag en röd Randi från Gullaskruf med en lite ovanligare form. Jag frågade om priset - 250 kr! "Ja, det är ju Monica Bratt" sade säljaren. Det är det inte sade jag. "Jo, det är jag säker på" sade säljaren, och då gick jag därifrån...
Precis så menade jag med at det knappast är någon garanti.

Men på tal om detta har jag faktiskt sett Gullaskruf Randi för 250 spänn hos en handlare som visste precis vad det var! Rött glas verkar i allmänhet vara dyrare än andra färger oavsett vad det är, eller är det bara jag som gjort den slutsatsen?
Reggis, jag letar ofta på tradera efter kompletteringar till min samling röda Reijmyre-glas, och just den här kan jag inte minnas att jag sett innan, så så förfärligt vanlig är den nog inte, om det inte är något helt annat än Reijmyre förstås. Håller dock med om att den ser ut att påminna mycket om Reijmyre i glasmassan.
Jag har för mig att det finns en riktig expert på Reijmyre-modeller här på forumet som säkert kan svara på frågan, men jag minns inte vem det är?