Allmänt > Fria diskussioner

Min nya kille, Rambo heter han, bild.

(1/3) > >>

Reggis:
Min nya kille heter Rambo, han är 10 cm stor och är en dvärgpapegoja.

kikarbara:
Ã…hhh, han är sååå fin!!

Kan inte hjälpas, mitt hjärta bankar för fåglar med.

Har haft fåglar under många år, har haft både inomhusfåglar och utomhus. Nu har vi bara höns sedan Adonis fick flytta till en flickvän i höstas. (påfågel) Han ratade honan vi skaffade till honom, de vantrivdes ihop och när jag inte hittade någon annan hona till honom så svarade jag på en tupp-sökes-annons. De upplevde stor förälskelse vid första ögonblicket så numera bor han några kilometer från oss, till grannarnas stora glädje.

Påfågeltuppar älskar spegelbilden av sig själva. Och min granne älskar sin bil... det var ingen bra kombination kan jag säga.

gitzie:
Inte för jag kan något om fåglar, men söt är han  ;D

Reggis:
Det här är en intelligent pippi skall ni veta trots sin storlek. Blir runt 30 år gamla och kan lära sig massvis. Kommer när jag ropar och snart kan jag lära honom att göra kullerbyttor och annat. Han gillar gurka. Trots att han är minst bland mina 3 gojor så är han kaxigast, därför heter han numera Rambo. Han är ca 2 år gammal. När han är ute och flyger är det som att ha en liten propeller surrande runt sig, skitsnabb och han kan stå still i luften som en kolibri. Han är jätteduktig. Min stora kompis, sen över 20 är, Jocke, är hans beskyddare. Hoppar in under Jockes vingar när han blir rädd.

JJ:
Jag hade fyra zebrafinkar för ca tio år sedan. De hette Ulf, Alf, Rolf och Ralf efter något barnprogram (fast en var en hona). Men de blev gamla och trillade av pinnen...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion