Författare Ämne: JJ är moderator -Ada åker bort  (läst 14985 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
JJ är moderator -Ada åker bort
« skrivet: ons 19 mar 2008 22:04:16 »
JJ kan hädanefter moderera, dvs ta bort inlägg, censurera i inlägg om det behövs, flytta inlägg, bannlysa misskötsamma medlemmar osv.

Det står "Global moderator", vilket innebär att det rör alla delar av forumet, det finns en kategori "Moderator" som är lämpligt att använda när forumet växer till att ha olika moderatorer till olika kategorier.

Jag frågade JJ för jag tror han är seriös och bra, så nu får ni hålla er på mattan! :)

Och varför: Jag åker bort på långfredag och är inte hemma förrän lördagen därpå, jag saknar lilla pappsen :) och får se de andra snälla trevliga släktingarna vi har i djupaste Finland. Hör och häpna det finns Intenet där också, så jag kommer att titta in emellanåt också, men det är ju ofint att sätta sig vid datorn det första man gör borta så...

Vi får akta oss för orcher, druider och annat :), mina kusiner har lajv på markerna och omkring  http://www.harmi.net/vda/ (han till höger på framsidan är min kusin t ex)
« Senast ändrad: ons 19 mar 2008 22:22:23 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #1 skrivet: ons 19 mar 2008 23:29:22 »
Ha det så bra Ada! önskar dig en trevlig helg.
Hoppas och tror att JJ är en just moderator,eftersom Ada har valt att utse JJ till detta uppdraget, jag lovar att hålla mig på mattan!!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #2 skrivet: ons 19 mar 2008 23:43:56 »
Jag skall göra mitt bästa och tackar än en gång för förtroendet! Och jag kommer vara minst lika hård som Ada, så det är ingen idé att ni testar om jag släpper igenom sånt som inte Ada vill ha här.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #3 skrivet: tor 20 mar 2008 07:46:09 »
Jag skall göra mitt bästa och tackar än en gång för förtroendet! Och jag kommer vara minst lika hård som Ada, så det är ingen idé att ni testar om jag släpper igenom sånt som inte Ada vill ha här.

Det här blir nog bra!

Ha en trevlig resa, Ada!!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #4 skrivet: tor 20 mar 2008 17:49:19 »
Ja och får jag minsta antydan om att nån missköter sig medan jag är borta tar jag med ett par Orcher tillbaka och skickar till rätt (ip)adress! :) http://www.harmi.net/vda/k-orkki.html
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #5 skrivet: tor 20 mar 2008 18:32:43 »
Får inte jag dricka R&C vid datorn nu ??? :P

Det blir bra det här Ada, JJ har nog innanför pannan så han klarar detta, sunt bondförnuft :)
« Senast ändrad: tor 20 mar 2008 18:35:06 av nisse 8 »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #6 skrivet: tor 20 mar 2008 19:23:32 »
Får inte jag dricka R&C vid datorn nu ??? :P

Ingen fara - Rabarbersaft & Cola är tillåtet  :)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #7 skrivet: tor 20 mar 2008 19:27:02 »
Ingen fara - Rabarbersaft & Cola är tillåtet  :)

Ahaa, var det det han menade.. jag trodde att det kunde vara ricinolja & cola och det lät inget vidare men förstod att han ville avhålla sig från att sitta vid datorn efter det!  ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #8 skrivet: tor 20 mar 2008 19:48:33 »
 ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #9 skrivet: tor 20 mar 2008 22:49:19 »
Jaha! nu fattar ju jag..........lovar att aldrig blanda rabarbersaft och cola ,måste ju smaka vidrigt! Föredrar ju Rom och Cola!
Så jag lovar Ada att alltid dricka Rom och Cola , samt att hålla mig i skinnet.
Ska inte bråka med någon ,ska inte bli sur på Reggis!
Dricker Rom och cola som Ada sa till mig att göra och känner mig nöjd och glad.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #10 skrivet: fre 21 mar 2008 13:36:37 »
Om någon av någon anledning är orolig att jag nu kan se allas IP-adresser när jag är moderator så kan jag meddela att det kan jag inte. Det är bara Ada som kan det. Så nu vet ni det.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #11 skrivet: fre 21 mar 2008 14:10:18 »
Om någon av någon anledning är orolig att jag nu kan se allas IP-adresser när jag är moderator så kan jag meddela att det kan jag inte. Det är bara Ada som kan det. Så nu vet ni det.

JJ, du skulle ha skrivit att "bara så ni vet, nu kan jag se alla era ip-adresse, skostorlekar och lik som göms i garderoben!" istället... ge oss lite påskrysningar nu!! ;D

Du får gärna se mitt ipnummer, det skrämmer mig inte, och jag har inte ens tänkt tanken att det skulle finnas ett samband. Kan inte alla se ip-adresser via internet om man vet hur man gör förrästen?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #12 skrivet: fre 21 mar 2008 14:32:00 »
Dels så har alla hemsidor ett IP-nummer parallellt med www-adressen. Dels så har användarnas uppkopplingar ett IP-nummer. När du har skrivit ett meddelande så ser du ditt i meddelandets nedre högra hörna. Det finns hemsidor där man kan mata in detta nummer och på så sätt få fram vem som är registrerad på numret om man kör med fast uppkoppling (när man ringer med uppkopplat modem så får man ett nytt IP-nummer varje gång). Så om någon vill vara lite anonym och har fast uppkoppling så är det inte så lyckat om man vet personens IP-nummer. Det går iofs att kringgå detta genom att surfa genom en anonymitetsserver.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #13 skrivet: fre 21 mar 2008 18:46:27 »
JJ, en skön och vilsam moderatortid önskas dig!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: JJ är moderator -Ada åker bort
« Svar #14 skrivet: sön 23 mar 2008 09:24:18 »
Resan gick bra, snöyra var det vara i västsverige när jag körde, på finsk sidan vitt vitt vitt men fina vägar utan snö (förutom de sista kilometrarna) och strålande solsken det blev ett varv på skidor på sjön, idag är det mulet igen, men det är ett ganska trevligt vinterväder ändå

Jag misstänker att det går bra, hinner inte läsa då pappa ska ha lunch prick 11 :) (10 svensk tid)

Kram på er!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se