Allmänt > Fria diskussioner

Antikdeckarna från igår

<< < (6/11) > >>

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet fre 18 apr 2008 15:54:19 ---Jag hittade stolen och formgivaren, ungraren Peter Ghyczy http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Ghyczy

http://www.treadwaygallery.com/ONLINECATALOGS/SEPT06/catalog9-06/0901-1000.html

--- Slut citat ---
Ã…h, en sån stol såg jag i verkligheten för ett litet tag sedan. Mycket märklig tingest. Gissar att även JJ har petat på densamma förrästen.

Hej alla, läser ikapp allt jag orkar! Nyss precis hemkommen, helt slut i rutan med laddad till tänderna.

Anja:

--- Citat från: kikarbara skrivet fre 18 apr 2008 22:17:24 ---Mycket märklig tingest.

--- Slut citat ---

Javisst! Och hur bekväm är den? En sitthöjd på ca 30 cm. ?? Jag kommer förmodligen inte upp utan assistans ... ;)

Reseda:
Ring Poolia!  ;D ;D

Anja:
Någon som Antikdeckarna ikväll?

I början av programmet steg pulsen! Jag tänker på när Anders kom till sommarhuset från 50-talet (vilket hus förresten, helt fantastiskt!).

Jag hann se en del godbitar när kameran svepte över rummen och jag blev besviken över vilka prylar de valde att visa närmare...

Det var roligt att se högtalarna Pontus visade. Sådana har jag någonstans i gömmorna, fast modellen större (OA 6:or, de i programmet var 5:or). I valnöt, tror jag. De har jag förpassat till förrådet. Jag borde förmodligen ta in dem i huset igen. Enligt Pontus är designen helt klart från "rätt"  ;) tid. Ljudet är kanon, det vet jag sedan tiden de fick stå i huset!  :)

kikarbara:

--- Citat från: Anja skrivet fre 18 apr 2008 22:25:27 ---Javisst! Och hur bekväm är den? En sitthöjd på ca 30 cm. ?? Jag kommer förmodligen inte upp utan assistans ... ;)

--- Slut citat ---

Hm, så långt tänkte jag inte utan med fasa insåg jag att jag nog aldrig skulle kunna klämma in ändalyktan med skohorn en gång, och om jag skulle få för mig att testa så skulle jag få leva rästen av livet maskerad till rumpskjöldpadda.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion