Design, övrigt > Silver & bestick

Putsa bestick....

(1/3) > >>

kikarbara:
... är inte så kul. Och jag har dragit fram en låda med en hel del kolsvarta små saker som knappt är urskiljningsbara i mönster, stämplar etc.

Nåja, de riktigt svarta kokade jag upp med bakpulver och salt i en aluminiumkastrull, och det blev ändå inte bra. Sen kom jag att tänka på att man kunde ta bort ritat på väggen med tandkräm (tips från Rent hus förstås) så jag tog fram tandkrämstuben och satte igång. Och jäsicken vilka fina bestick det fanns under svärtan!

Men vad är det vi stoppar i munnen egentligen? Hur som haver, jag har hittat mitt idealiska bestickputsmedel och dessutom luktar de väldigt gott efteråt, som gjorda för att äta med.  ;D

convallaria:
... och skåden I dem nu nogsamt under lupp skolen I varsebliva hurusom de blifvit repade av de pustsmedel som ingå i tandpasta...

Ingen tandkärm på silver, huga!

kikarbara:
Ajdå, tja repiga var de redan innan så därför är nog ingen skada skedd. Det var mäkta gamla bestick, så de har nog stått ut med massor tidigare. Men då vet jag det till en annan gång, attans ochså, det var ju så simpelt. Inte desto mindre undrar jag vad vi stoppar i munnen när det tar bort allt svart i ett nafs sådär utan att knappt ens gno????

JJ:
Grunden i tandkräm är salt, och sedan har man varit tvungen att maskera smaken med pepparmyntsolja bl a. Ta en temugg som har blivit rejält mörk inuti och som det inte går att diska bort. Häll i salt och några droppar vatten och gnid lite så ser du resultat!

kikarbara:
Fast salt har tillsammans med bakpulver varit mitt tidigare stadiga när inget annat fungerar. Så salt kände jag till, men tandkräm har jag tidigare bara stoppat i munnen i stort sett. Och testat att röka en gång i tiden när jag var tonåring eftersom jag hade läst någonstans att man kunde bli hög på det. Men jag fastnade aldrig för det användningsområdet.. ::)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion