Porslin & Keramik > Svenskt porslin
Gustavsberg - Domino
Vince:
--- Citat från: JJ skrivet sön 13 apr 2008 19:34:48 ---Här har du båda:
http://www.tradera.com/Stig_Lindberg_Domino_for_H55_-auktion-62659730
--- Slut citat ---
Japp har redan sett dom,går i valet eller kvalet på om jag ska hoppa in i slutminuterna av matchen och hänga med i budgivningen,lär nog som sagt bli dyra.
MVH Micke
ada:
Nu står dom i 405 kr
Anja:
--- Citat från: Vince skrivet tor 10 apr 2008 22:54:18 ---Den där cihgarettbägaren med askfat som har H55 symbolen är enormt läckra.
--- Slut citat ---
Jag har cigarettbägaren med askfat, men utan H55 på cigarettbägarens kortsida. Den sidan är helt svart på min del. Jag trodde dessa miniatyrer gjordes till H55. Vad är det jag har?
JJ:
Jag vet att fatet finns i två varianter - en med bara H:n och en där det även står 55 i ena hörnet. Det jag har hört är att de som det står 55 på fanns att köpa på H55-utställningen, men att modellen även såldes senare efter utställingen men utan 55 på.
JJ:
På tre dagar har jag köpt två nya Domino! Båda i perfekt skick och till hyfsat pris, men de dyraste återstår om jag skall ha alla varianter.
Hittade också en annons i tidningen "Hem i Sverige" från 1955. Om man tolkar texten rätt så borde det betyda att den endast fanns i svartvitt från början och att de andra färgerna tillkom senare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion