Författare Ämne: Nu får det vara nog med antikviteter!  (läst 8103 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Nu får det vara nog med antikviteter!
« skrivet: sön 13 apr 2008 01:04:10 »
Nu vill jag inte se mer saker här som inte är retro, från art deco och funkis kunde vara en gräns för Retroforum.

Det finns forum för antikviteter, nej vänta nu det finns inget renodlat antikforum, så det var väl tur att jag skapade ett :) www.antikforum.eu Lägg på minnet att det slutar på .EU

Tycker nu nån jag klampar in på andras domäner så frågar jag hur profileringen på "antikforumet" som hör till "Precis en sån retrobutik" (ja det står precis så på hemsidan) ser ut, eller för den delen, hur mycket är antikviteter på Antikprat? Blir det inget av Antikforum är det bara mitt eget problem eller hur?

Min tanke är alltså att det ska finnas profilerade forum, dels för retro dels för antikt, jag tänker förstås att frågor om stilmöbler och annat i gammalt stuk hör hemma på Antikforum även om det är 1900-tal, så man kan lära sig skillnaden på gammalt och nytt i gammal stil.

*************

Vi kan ta det ur en annan vinkel:

Ni mina kära barn på forumet, som tjatar om att ni vill ha stjärnor i olika färger och annat, ni får istället ett helt nytt forum att vara med och forma som försenat lördagsgodis från mamma Ada, vad sägs om det? :) (försenat pga sjukdom :))

Den som känner sig manad får lägga ut saker och eller frågor på Antikforum, och tycka till om kategorier och annat, det blir vad vi gör utav det!

Vad tycks?

Kram Ada
« Senast ändrad: sön 13 apr 2008 01:13:36 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #1 skrivet: sön 13 apr 2008 11:12:26 »
Bra med renodlade forum för olika intresseinriktningar. Med tanke på åldern platsar jag inte ännu på antikforum......men det närmar sig!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #2 skrivet: sön 13 apr 2008 12:01:03 »
Jag hoppas ju att Reggis antar tronen som rödstjärnad-moddis där, annars lär vi inte få se mycket av dig här framöver Ada om du skall räcka till för två ställen...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #3 skrivet: sön 13 apr 2008 12:09:34 »
Jag hoppas ju att Reggis antar tronen som rödstjärnad-moddis där, annars lär vi inte få se mycket av dig här framöver Ada om du skall räcka till för två ställen...
Då får jag byta plats på stjärnorna, för röda har admin, och blå har global moderator, vi får se hur det blir med det, först och främst ska vi pratas vid jag och Reggis :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #4 skrivet: sön 13 apr 2008 12:17:58 »
Jag har ju egentligen viss förståelse för att du vill spara de vackraste stjärnorna för dig själv  ;D men jag vill så gärna se Reggis iklätt rött!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #5 skrivet: sön 13 apr 2008 12:52:29 »
Reggis som moderator! DET är en nåd att stilla bedja om. Go for it Reggis!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #6 skrivet: sön 13 apr 2008 13:28:02 »
Då får väl jag dra på en strut och stå i hörnet för jämnan ;D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #7 skrivet: sön 13 apr 2008 14:47:01 »
Jaa, jag hoppas verkligen att det ska utveckla sig till en bra site och att många nya ska hitta dig. Är det någon som har förutsättningar så tror jag det är du Ada. Vi är så klart inte alltid överens om vad som ska få skrivas resp inte men jag respekterar ändå helt och fullt det du beslutar och det beror på att du så tydligt står för och meddelar vad som är tillåtet resp inte tillåtet (i jämförelse med vissa andra sajter där jag inte kan förstå varför somligt stryks). Jag vet inte om jag är ute och cyklar men jag inbillar mig att det varit bättre om det funnits två avdelningar på samma sajt, dvs en retro och en antik. Att växla mellan olika sajter kan verka obetydligt men jag tror inte att det är så. Att ha en utgångssida har sina klara fördelar.  Fast, kanske en tydlig länk på första sidan räcker. Jag som har lite lätt för ot lär väl få lite problemas men jag är formbar, åtminstone till en viss del.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #8 skrivet: sön 13 apr 2008 16:44:53 »
Vi är så klart inte alltid överens om vad som ska få skrivas resp inte men jag respekterar ändå helt och fullt det du beslutar och det beror på att du så tydligt står för och meddelar vad som är tillåtet resp inte tillåtet (i jämförelse med vissa andra sajter där jag inte kan förstå varför somligt stryks).

Här blir jag ju nyfiken fjoll, -som vanligt. Hade du velat skriva erotiska berättelser på sidan eller vad är det som du inte är överens om inte får skrivas?  ;D

Annars kan jag bara hålla med dig fullt och fast i det du skriver.  :-*

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #9 skrivet: mån 14 apr 2008 22:49:00 »
Nix, erotiska noveller är inte min grej. Erotiken håller jag för mig själv och den jag delar den med. Egentligen kan jag inte komma på så många gånger jag tyckt något annat men jag vet en diskussion som några gånger uppstått ang stimulantia. Där var jag av en annan uppfattning. Jag är inte drogliberal, långt därifrån. Därtill har jag sett för mycket av drogernas baksida. Men, jag tycker ändå att diskussionen är befogad . Alkoholen skördar massvis med offer men inte är den förbjuden och själv så dricker jag när jag känner för det. Det finns många olika stimulantia som verkar olika. Det viktiga är att vi kan ge våra ungdomar (+ alla andra) kunskap om hur olika stimulanti påverkar våra kroppar. Hur länge det dröjer sig kvar osv. I vår kultur är det ok med sprit, i en annan använder man någon grönsak som man tänder på. Varför tror alltid vi svenskar att vi vet bäst. Jag tror definitivt inte att man vare sig behöver eller blir narkoman för att man tar sig en joint (vilket jag faktiskt aldrig gjort), lika lite som alla blir alkoholister som tar sig en öl. Ursäkta mig Ada, nu tog jag upp något som du inte vill ha på din sajt men du får väl ta bort det när lKikis läst. Som jag sa så respekterar jag självklart det du säger att du vill ha på dina sidor.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #10 skrivet: mån 14 apr 2008 22:54:10 »
Nix, erotiska noveller är inte min grej. Erotiken håller jag för mig själv och den jag delar den med. Egentligen kan jag inte komma på så många gånger jag tyckt något annat men jag vet en diskussion som några gånger uppstått ang stimulantia. Där var jag av en annan uppfattning. Jag är inte drogliberal, långt därifrån. Därtill har jag sett för mycket av drogernas baksida. Men, jag tycker ändå att diskussionen är befogad .

Ahaa, då förstår jag; kunde i hasten bara komma på gränssättningen ang erotiska inlägg i hasten.

Du har absolut en poäng, men det är nog svårt att få till en balansgång mellan diskussion och vad som är propaganda, och ämnet diskuteras på många platser på internet.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #11 skrivet: mån 14 apr 2008 23:00:55 »
Nu kom jag ihåg också Fjoll, det var den gången jag gjorde en AP (tog bort hela tråden utan motivering, den skrev jag sedan i ett separat inlägg), diskussionen i sin helhet handlade om droger, och jag såg inte värdet att alls ha den med på forumet.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Nu får det vara nog med antikviteter!
« Svar #12 skrivet: mån 14 apr 2008 23:02:49 »
Mmm, och det är helt ok för mig. Det viktiga är att man vet reglerna, då kan man hålla sig till dem. På vissa andra ställen har jag inte förstått dem och det är då man kan bli vansinnig när man skrivit långa inlägg som bara försvinner utan motivering.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)