Författare Ämne: Kaufmann house till salu!  (läst 15246 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Kaufmann house till salu!
« skrivet: tor 17 apr 2008 12:32:46 »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #1 skrivet: tor 17 apr 2008 17:28:13 »
Plenty much of $$$$$$ lär det bli men jag kan ju alltid drömma och det är faktiskt en av mina bättre sporter.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #2 skrivet: tor 17 apr 2008 17:40:27 »
$ 15-25.000.000  är väl ingenting? Videon var sevärd (välgjord)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #3 skrivet: tor 17 apr 2008 17:56:48 »
Håller med, vad är väl en kväll på slottet.... alldeles fantastiskt underbart måste det vara!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #4 skrivet: tor 17 apr 2008 19:39:30 »
Huset är så snyggt att man blir helt omtumlad av att se det. Synd att man inte är oljemiljardär...

Man kan undra om det finns el och vatten framdraget - det ligger ganska avlägset till.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #5 skrivet: tor 17 apr 2008 20:25:45 »
Håller med om att det är snyggt, mycket snyggt. Däremot tror jag inte att jag skulle vilja bo där, lite för avskilt för min smak. Ã… andra sidan behöver jag inte bekymra mig om det, har aldrig gjort mig några miljarder på vare sig olja eller Barbisar!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #6 skrivet: tor 17 apr 2008 22:15:46 »
Kaufmann själv hade det som sommarstuga - en av dem! Han hade även falling water house i Pennsylvania - även det en klassiker.

Det skulle säkert bli billigare att bygga en kopia av det på en lämpligare plats, om man inte måste ha exakt samma typ av material i huset. Fast även det är naturligtvis helt omöjligt med min ekonomi. Man får nöja sig med att önskedrömma! Fast slår drömvinsten in så...

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #7 skrivet: tor 17 apr 2008 22:29:43 »
Jamen det är ju liksom det, att drömma..... Själv har jag haft en massa drömmar, en del har gått i uppfyllelse andra inte. På något sätt är det ändå som drömmar som de gett mig den största glädjen, märkligt men jag tror det är så. För några år sedan gick en enorm Barbie-auktion på Christies. En av de större samlarna i världen hade gått ur tiden och Christies fick förtroendet att auktionera ut det. Gissa om jag var sugen på mycket av det. Hade kunnat handla hur mycket som helst. Hade jag gjort det hade jag förmodligen suttit här hemma, inte ett dugg lyckligare än vad jag är idag.

Hmmm, nu ser jag att jag med alla till buds stående medel försöker intala mig själv att jag inte ska köpa en enorm Barbie lot som jag blivit erbjuden att köpa från en storsamlare i USA. Nej, precis, jag kommer inte att bli lyckligare..... eller
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #8 skrivet: tor 17 apr 2008 22:32:45 »
Vart tror du glädjen att jaga och samla tar vägen då Fjoll? Jag tror det förstör samlarglädjen att få alldeles för mycket på en gång...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #9 skrivet: tor 17 apr 2008 22:51:20 »
Det är just det jag menar, när man sitter där med allt, då tror i alla fall inte jag att det är så kul längre. Just nu hägrar en outfit som jag inte har. Den kostar uschligt mycket pengar men tom när jag fått den (om jag nu får det nån gång) så tar lyckan delvis slut. Det är drömmen och längtan som till stor del bär upp tillvaron, så tror i alla fall jag som helst vill ha allt NU!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #10 skrivet: fre 18 apr 2008 12:13:27 »
Men när drömmer om något och man vet till 100% säkerhet att det aldrig kommer att hända så dör drömmen förr eller senare. Men om det ändå finns en liten chans att det kan inträffa, då lever drömmen vidare.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #11 skrivet: fre 18 apr 2008 17:07:13 »
Jamen det kan man väl aldrig helt säkert veta, jag menar till 100%. Tror du inte det är så att det man drömmer om är något som faktiskt kan bli sant, om än det bara är promilles chans. T ex att vinna en storvinst på lotto. Jag som aldrig tar några lotter, tippar eller dyl kan inte drömma om det. Däremot har jag en del gamla släktingar i USA som jag inte känner, pengar har de visst också och där kan jag faktiskt drömma (men det kanske är fult att göra så).
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #12 skrivet: sön 20 apr 2008 19:28:34 »
Inte är det fult att drömma, men Kaufmann house vet jag till 100% säkerhet att jag aldrig kommer att äga. Även om jag vinner drömvinsten på 150 miljoner så räcker säkert inte detta till att köpa huset, och om det skulle slumpa sig så att jag nu vann så mycket pengar och budet skulle stanna under det så skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på ett hus. Dessutom måste underhållet av hus och trädgård plus skatt och bevakning kosta multum!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #13 skrivet: sön 20 apr 2008 20:03:15 »
Instämmer helt med dig JJ, jag skulle inte heller köpa om jag så hade pengarna, så mycket är det faktiskt inte värt för att bo, åtminstone inte för mig.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

FP

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Kaufmann house till salu!
« Svar #14 skrivet: ons 21 maj 2008 22:18:05 »
Huset gick för 16,84 miljoner dollar, förra ägaren köpte huset för 1,5 men la nog ut en liten slant för att få tillbaka pärlan till originalutförande efter att Barry Manilow förstört det med en "tacky" renovering. Lite intressant kuriosa..

http://www.latimes.com/features/home/la-hm-scoutkaufmann15-2008may15,0,3133220.story