Författare Ämne: Bordslampa i funkisstil  (läst 2660 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Bordslampa i funkisstil
« skrivet: fre 2 maj 2008 22:01:09 »
Idag har jag haft klämdag och kunnat ta en runda på några timmar för att leta grejer. Först blev det 3-4 second-handaffärer med klent resultat. Sedan blev det lika många antikaffärer, och i en hittade jag en oljemålning som jag funderar på att köpa - har reserverat den tills i morgon (återkommer i konstavdelningen om jag slår till).

Men detta skulle ju handla om den bordslampa som jag hittade i en annan antikaffär. Han ville egentligen ha 250 kr för den, men jag såg att han hade en glasmugg av Höglund i hyllan bredvid och kom på att jag hade fem likadana sådana hemma som jag hade köpt för en tia styck för ett år sedan ungefär. Jag föreslog ett byte med dessa och det gick han med på. På bilden är det en för stor glödlampa i den, men jag skall köpa en med mindre lampglob i morgon. Då har man ännu en lampa - börjar få många nu, men de är användbara och jag tyckte att denna var lite charmig!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Bordslampa i funkisstil
« Svar #1 skrivet: sön 25 maj 2008 20:33:02 »
Ännu en funkislampa inköptes idag i Stockaryd. Denna är större och med betydligt bättre kvalitet än den förra här. Lite puts behövs, men jag gav bara 300 kr för den som jag tycker är ett bra pris. Efter att jag hade köpt den och skulle bära den till kompisens bil så hann fem personer fråga om jag ville sälja den! Verkar vara samma tillverkare som lampan jag har på sideboardet men båda är omärkta. Tyska? Gjorde ett tillfälligt arrangemang så att den skulle synas i en miljö - det är inte alls säkert att jag kommer att ha det så sedan.