Porslin & Keramik > Svenskt porslin
Tema - svart/vitt
Anja:
JJ, Du måste bara komma i kontakt med en kille. Han jobbar med att återställa miljöer utifrån ursprunget. Han har/hade (?) en köksinredning som jag tror Du skulle kunna vara intresserad av. (En gardering, vet inte om det finns kvar.) När jag fick se den var jag beredd att flytta till en annan bostad för att delarna skulle passa!
Inredningen är från ett designat kök, från rätt tid och bland det läckraste jag sett. Vissa luckor var i en underbar blå/turkos färg, självklart inte placerade i symmetri.
JJ:
Det låter ju onekligen intressant. Men det ser ut som att det kommer att dröja till våren innan jag flyttar. Utgifterna blir då större och jag vill gärna kunna spara ihop till några måste-ha-prylar innan dess. Och att delarna kommer att passa i mitt kök är inte alls säkert.
Anja:
Jag hoppas köksinredningen kommer att hamna på rätt ställe. De turkosa detaljerna är i Perstorp. Resten är teak.
Chicaboom:
Detta är egentligen totalfusk eftersom inte en enda del är svensk, och en är t.o.m. plast, men här är en liten svart/vit bild från mig. :)
Från vänster till höger ser ni: Clam ashtray av Alan Fletcher, skål från Ridgway potteries Homemaker-serie (har lagt in mer info i en annan tråd under övrigt ursprung), vinägerkanna från Hornseas Alpine-serie och ett salt/peppar-set (som tyvärr saknar ett lock) från Hornseas Summit-serie. Samtligt inköpt i England under tiden jag bodde där.
Anja:
--- Citat från: Chicaboom skrivet mån 1 okt 2007 19:40:44 ---här är en liten svart/vit bild från mig. :)
--- Slut citat ---
Tackar för den!
--- Citera ---Samtligt inköpt i England under tiden jag bodde där.
--- Slut citat ---
De är bara sååå bra på Retroforum. Var står det att det måste vara från Sverige? ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion