Allmänt > Om Retroforum

Om forumpolitik

(1/5) > >>

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet tor  1 maj 2008 11:51:59 ---Ingen är avstängd från Retroforum kan jag tillägga.

--- Slut citat ---

Höjjer hatten och hurrar för vår egen Ada som både klarar att hålla tonen god härinne samtidigt med konststycket att inte stänga av folk!!  :D

forekristus:
Jo visst känner man sig välkommen!

Tonläget är definitivt ett annat här än på antikprat och inte skulle det störa mig nämnvärt att bli avstängd därifrån. Ska däremot höra mig för på PES under dagarna och återkommer naturligtvis om något ljus faller över kannan.

Kul att vara här!

Rickard

kikarbara:

--- Citat från: forekristus skrivet tor  1 maj 2008 12:23:42 ---Jo visst känner man sig välkommen!

Tonläget är definitivt ett annat här än på antikprat och inte skulle det störa mig nämnvärt att bli avstängd därifrån. Ska däremot höra mig för på PES under dagarna och återkommer naturligtvis om något ljus faller över kannan.

Kul att vara här!

Rickard

--- Slut citat ---

Antikprat har absolut sin tjusning, liksom pes. Fördelen här är att man inte behöver hymla med det. Jag finns på alla tre sidor och avser att göra så, blev dock avstängd på antikprat vid ett tillfälle när jag hänvisade en frågeställare hit, då jag tror att vederbörande hade fått ett adekvat och hövligt svar här, istället för att bli hånad för sin bokhylla. Så jag lärde mig att man får passa sig där.

kikarbara:
En stor skillnad här är också att om du ex vill veta mer om en pryl eller vill visa en pryl som är till salu, skall läggas på annons eller auktion; så är det helt ok att göra det; du behöver -eller önskas inte- att dölja den detaljen. Någon här sitter kanske och söker just en sådan. Så ut med språket när det gäller bara.  ::)

forekristus:
Jo, jag försökte få ut bringaren på AP men av någon anledning gick strängen inte att posta. Eftersom andra frågor fungerade tog det en bra stund av grubbleri innan jag fattade haken: jag hade skrivit att "frågan har tidigare dryftats på ett annat forum". Länkar i all ära men har det nu gått så långt att man inte ens får antyda att andra forum existerar?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion