Allmänt > Om Retroforum
Om forumpolitik
Reggis:
Skall det här forumet bli ett riktigt Retroforum krävs det nog att det inte har en antik framtoning. Att vara retro är att vara rebellisk om jag inte minns fel. Det var väl på 60-talet som det pratades friheter och ungdomar fick egna pengar och konsumentmakt. Ett retroforum kan inte ha en viktoriansk framtoning för det är inte retro. Det gör en lite förvirrad.
Är detta ett retroforum eller är det viktorianskt forum? Det vill säga vi behandlar retroprylar men vi gör det med ett språk och på ett sätt som är viktorianskt. Vad säger Ada? Är det så borde kanske forumet i ställes benämnas Retroantikt. Det finns en tidning som heter Kapten Stofil varför inte anknyta till den och döpa forumet till RetroStofil, RS.
ada:
Jag tror det är direkt kontraproduktivt för forumet att älta mitt borttagande av dina erotiska utsvävningar, Reggis, ge dej nu. Alla förstår inte det vänskapliga käftandet och kan tycka det är trist att det inte pratas mer retroprylar. Så kan du ta och ge dej, kära vän? (antal inlägg ligger lågt på alla forum just nu, så det är inte det, men att det procentuellt sett är en stor andel käbblande om detta är en otjänst gentemot Retroforum, förstår du det?)
Reggis:
Jag är av annan uppfattning men det är du som bestämmer så jag skall inte nämna det något mer. Nu när jag är såååå snäll och lydig kan jag väl få mina röda stjärnor. Det skulle göra mig så glad. För övrigt så var det inte mina, som du kallade utsvävningar, mitt inlägg ovan avsåg utan själva begreppet retro. Retro känns lite tunt helt enkelt och saknar röd tråd.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion