Allmänt > Fria diskussioner

Flytt, feng shui och retro, går det ihop?

<< < (2/4) > >>

Chicaboom:
Jag önska att jag också hade tid och energi at göra en riktigt storutrensning. Jag borde kanske också läsa den där "Rensa i röran"-boken för at få lite inspiration.

kikarbara:

--- Citat från: Chicaboom skrivet sön 11 maj 2008 08:23:43 ---Jag önska att jag också hade tid och energi at göra en riktigt storutrensning. Jag borde kanske också läsa den där "Rensa i röran"-boken för at få lite inspiration.

--- Slut citat ---

Den är absolut väldigt inspirerande så läs den! Det fanns ett par hokuspokuskapitel som jag personligen fick tänka bort, har lite svårt att tro att jag blir förmögen för att jag rensar i speciella delar av huset ex men annars fanns det mycket matnyttigt och praktiskt och den jobbar absolut både med inspiration och ger renslust.

ada:
Jag tänker mycket på det där med gåvor som man inte vill ha, hur himla besviken man blir på den personen, i synnerhet om det är en nära anhörig, som inte har en hum om vad man kan behöva, vad man tycker om, inte kopplar nåt så simpelt som vad man samlar på för porslin. Det är ju negativa vibbar så det skriker om det, viken ständig påminnelse om hur besviken man är på den personen. Jag är ganska bra på att få bort sådant, inte skulle jag kunna leva med att ha nåt sådant framme, men det finns alltid kvar något mer man borde göra sig av med, ge bort det till välgörenhetsloppis, så det går til något gott istället. Tack och lov är jag befriad från måsten som att saker ska stå framme för att den där skulle bli ledsen om det inte användes, och jag har förskonats från mycket krimskrams från presentbutiker tack och lov. Men jag har ett par glasföremål, 80-tal, framför min blick just nu, som jag nu undrar varför i helvete jag sparat, när jag bara är besviken på att jag fått dessa. Sen har jag ett par gömmen med gamla gåvor som bara ligger nerpackade. Typiskt sådant som ska glädja andra genom att gå till välgörande ändamål istället.

Fjoll:
Där sätter du fingret på en viktig punkt Ada. Gåvor, gedda och fådda. För mig är det så roligt att få ge bort men det måste vara något som jag tror mig veta att personen ska tycka om. Jag ger inte alltid presenter på födelsedagar, har jag inte hittat något som passar så får det anstå. Det vet alla mina nära och kära om så de blir inte besvikna (tror jag åtminstone). Att själv få presenter som ligger ljusår från mig och vad jag tycker om, det kan lika gärna packas ned. Låter det otacksamt? För mig betyder det bara att personen i fråga inte har bemödat sig om att se människan och det är det viktigaste för mig. Presenter i sig är inte det viktiga, jag är lika glad för ett besök på min födelsedag eller vad det nu kan vara. Men ska jag få presenter, ja då vill jag åtminstone att de har någon anknytning till den jag är.

brodertuck:
Feng Shui är väl bara nys? Såg något program på TV om det där de hade tre-fyra Feng Shui-"experter" som talade sig varma för ämnet och hävdade att det var minsann vetenskap! Oberoende av varandras existens fick de till uppgift att möblera om ett rum enligt Feng Shui. Övervakade av dolda kameror och mikrofoner skred de till verket en efter en. När de var klara så fanns det nog inte en endaste pryl som var placerad lika i de olika möbleringarna, en kommenterade till och med sig själv "Det här ser förjävligt ut, så går det inte att ha det" och så började han flytta möblerna igen. Vetenskap? Jag är skeptisk!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion