Författare Ämne: Spökhus  (läst 22695 gånger)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Spökhus
« Svar #30 skrivet: tis 13 maj 2008 19:08:49 »
Två bilder.

;D Härligt Fjoll! Jag lät bli att lägga bild på den mumifierade råttan som hade fastnat i hönsnät, den har suttit där i flera år, hur många visste de inte som bodde där nu för den satt där när de flyttade dit. Är det ok om jag lägger den med? Den är lite smågrotesk men häftig.

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #31 skrivet: tis 13 maj 2008 19:49:11 »
För mig är det helt ok, de andra kan väl blunda. Jag kan lägga ut ett gammalt ben, förmodligen från ett rådjur. Kommer från gårdstunet vid samma hus som fågeln fanns i.

Den andra bilden är från ett torp där jag var o fotade innan det revs. Skam och vanära.... vad annat kan man säga när gamla bagarstugor måste rivas eller får förfalla.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #32 skrivet: tis 13 maj 2008 20:04:37 »
*ler stort* Här kommer den för dig Fjoll, Ada får radera om det är för mycket...

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
« Svar #33 skrivet: tis 13 maj 2008 20:30:25 »
Är det en RÃ…TTA? Jag tycker det ser ut som en turtles som har fäktats för mycket.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #34 skrivet: tis 13 maj 2008 21:02:55 »
Är det en RÃ…TTA? Jag tycker det ser ut som en turtles som har fäktats för mycket.
*skrattar* Jag fick stå och studera den ingående för att komma fram till vad som var vad kan jag ju säga, för när de sa att det var en råtta så kliade jag mig oxå i skallen. Trodde ett litet tag att det var en algig pinne eller något tills den växte fram för mig. Men den dog nog inte igår, och var också helt luktfri kan jag säga, för innan jag såg så studerade jag den på v-ä-l-d-i-g-t nära håll, så nära jag kunde utan att nudda kan jag ju säga.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #35 skrivet: tis 13 maj 2008 22:21:58 »
Det är härligt att se era bilder från svunna tiders boende.

Jag tänkte på, när jag skrev:"Tala aldrig om var gamla övergivna hus finns. Jag har läst om folk som tror att det tillhör allemansrätten, att bara ta för sig ur sådana hus." dem som av girighet, snor gamla flaskor mm för att lägga ut på Tradera eller andra säljsajter, för att tjäna sig en hacka på andras bekostnad.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #36 skrivet: tis 13 maj 2008 22:46:57 »
Jag tänkte på, när jag skrev:"Tala aldrig om var gamla övergivna hus finns. Jag har läst om folk som tror att det tillhör allemansrätten, att bara ta för sig ur sådana hus." dem som av girighet, snor gamla flaskor mm för att lägga ut på Tradera eller andra säljsajter, för att tjäna sig en hacka på andras bekostnad.

:) Jag kände mig inte jätteträffad, för mig blir det mest en liten minnesgrej liksom "I was in Kilroys house" eller något i den stilen.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #37 skrivet: tis 13 maj 2008 22:48:45 »
Självklart är det tillåtet att fotografera i gamla hus och miljöer. Tänkte inte alls i de banorna.