Va kul att ni gillar den

Frågan är bara hur slutresultatet kommer att bli? En hot rod kan se ut på många helt olika sätt. Från en takchoppad motivlackad perfektionistbil med helkromat underrede (Old Bonanza t ex), till en originalbil utan motorhuv och med bytta fälgar och utbytt motor till en V8.
Kan du inte bildgoogla på "hot rod" Vince och se om du hittar något som liknar det du vill åstadkomma och sedan länka in bilden här!
Slutresultatet kommer att bli en hot rod så som den skulle kunna varit byggd runt sent 40-tal fram till första hälften av 50-talet.
Det finns lika många olika skolor inom denna världen som det finns rod byggen t.ex. regelrätta hot rods,street rods,rat rods m.m. Dock måste jag rätta dig lite JJ,man kan inte sätta i en V8 i en originalbil utan att förstärka båda ram,växellåda,bromssytem samt bakaxel m.m. om man som jag utgår från en A-Ford.
Krom Frittes Old Bonanza är ju ett showbygge som inte direkt är till för att köras på vägen,har aldrig förståt mig på det tankesättet men det finns uppenbarligen folk som roas av det också.
Jag behöver inte googla,har hela hårddisken full med inspiration jag kan visa men inte inatt.Kom nyss hem efter en liten tripp neråt landet på ca 40-50 mil t.o.r och hämtat hem en Amazon -64 med en kompis så jag är lite småtrött och ska hoppa ner i sängen nu.
MVH Micke