Allmänt > Fria diskussioner

Vill du vara med i Antikdeckarna?

<< < (8/8)

Sussieh:
Ja du..tänk om alla kunde resonera som dej ;) jag har en tapetserarverksta, och blir så less på folk som ska klä om sina möbler och ska snåla på kvalitéten på tyg och skinn när dom ändå ska betala för jobbet.....

Kanon:
 Det är som så att ju fler antikaffärer det finns på en plats ju större chans finns det för mig att fynda eftersom jag är rätt så "allmänbildad" när det gäller antikt.
 I bland måste det vara så att saker säljs beroende på att det måste rinna in penningar.
En flaska från Kina i affär för sådana saker hade ett pris som gjorde att jag trodde det var ett bokförings nr. men den var så billig.
 En riktig Kanon.
I Stock.. har jag köpt 1600-tals sign. grej som säljarna inte en sin gång noterat årtalet.
Och tillika 2 st. ting hos Möbelhansson där han undrade var jag funnit dom, som tur var satt blekta prislappen a 35:- på.
 Och det som jag köpt i Stock.. är inte sådant här "banalt" utan arbete som heter duga, ett adligt medicin skrin för 325:-, antikaffär vid torget där blodbadet utspelades, dom har huvudet under armen.

Reggis:
Stackars dig Sussieh. Jag skulle bli komplett galen om jag la ner en massa tid på och göra en ett bra renoveringsarbete och så vill kunden att jag skall göra det med undermåligt material, tvii. Förstår att du måste ta jobbet ändå men visst är det sorgligt. Det är som de där indiska handknutna mattorna. Dessa stackars knyterskor sitter där och knyter rena konstverken med slakthusull, tvii. Mattan blir sen totalt utsliten på några år och inte nog med det, mattan är en sanitär olägenhet genom att den dammar. Till sist så ligger dessa skitmattor bakom de Indiska mattornas dåliga rykte på marknaden. Det dåliga ryktet gör att de får sämre betalt osv. Det borde ta me faan leda till fängelse att använda undermålig kvalité på material och att be om det borde leda till dödsstraff. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion