Allmänt > Fria diskussioner
Kontroversiella personer
ada:
Peter Wahlbeck började jag fundera på när han visade ganska otrevliga sidor när det var kändis-robinson eller vad det var, där kan jag nästa hålla med om att jag har lite svårt för honom
Nastamuumio:
Det håller på att bli en logisk kullerbytta av denna tråd.Det är väl tämligen svenskt och okontroversiellt att ha fördomar å andra människors vägnar?
Värst är en del demokrater som påstår sig företräda svenskar och säger det som andra tänker.
När jag som tolvåring såg "Persona" där Bibi Andersson ingående och detaljerat berättade hur hon och hennes väninna låg med två tonårspojkar och blev abnormt triggade av situationen tyckte jag det kändes högst mänskligt och bekvämt.
Kan inte påminna mig att jag någonsin upplevt en vackrare och mer attraktiv kvinna i världshistorien trots att hon galant skulle kunna vara min mamma.
Naturligtvis var det ett flagrant övertramp även i fiktionen att som kvinna vara så specifik och detaljerad för fyrtio år sen.Men tvivelsutan har tjinonan från Matteus präglat min livs-och kvinnosyn.
Undrar hur många av dagens babes som skulle vilja våga som Bibi gjorde?
Känns som det fortfarande är tabu med kvinnor som tar initiativ på många av livets arenor även om vi vet att vår existens här är tack vare en företagsam
dam/tant/flicka.
ada:
Ja men nu är vi svenskt konventionella och okontroversiella och talar om vilka kontroversiella personer vi ogillar, helt logiskt :)
Det var på nåt sätt fint sagt att ni är här tack vare min företagsamhet, gulle dej. Nog märker jag motstånd här och där när jag tänker och tycker, det tar ofta lite längre tid att få nån att tro på att jag har rätt -när jag har det, tänker nu främst på privatlivet/IRL, måhända det fanns någon sådan tendens där jag vistades innan Retroforum också.
Men jag är inte den som gapar om könsmaktsordning mm, utan väljer att köra mitt eget race och föregå med gott exempel istället.
Nastamuumio:
Som vanligt är det så att action speaks louder than words.På ett ntrntforum
är det vL mlrtid svårt att skåda varandra i vitögat om nu dt ns r önskvRt?
Frstår nt alls vrfr du går i svaromål för n tråd du nt startat men i någon mån
antar jag du vill legitimRa JJ:s agranD?
Som kontrast till mitt föregåND inlägg vill jag framhålla den gNiale rapparen PST/Q
bördig från Örgryte och verksam i Gbg.Hans första "Pluralis Majestatis" är en lektion i svada och timing helt i klass med Lars Ekborg som jag tycker är den störste stand-up-comedian vi aldrig hade.
Reseda:
Peter Siepen tror jag pajasen heter, han som skulle uppträda på cirkus istället...
Bosse Larsson är inte heller någon favorit. Kristina Lugn är bara för lugn!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion