Allmänt > Fria diskussioner
Kontroversiella personer
nisse 8:
Danskjävlar ekar i huvudet på mig när jag tänker på E-H.
ada:
Jag har ännu inte sett Riket, hade kommit fram til att jag måste skaffa hem serien
nisse 8:
Har du inte sett Riket Ada så rekomenderas det varmt, vilken skådis han var E-H.
Nastamuumio:
I mitten av 80-talet regisserade Richard Hobert en TV-serie som hette Skånska mord.I tre (av fem) avsnitt medverkade E-H J. som gärningsman.Dessa episoder var Hurvamordet,Esarparen och Veberödsmannen.Kan bara påminna mig tre andra svenska produktioner som så genuint lyckats skildra elakhet och gement mänskligt beteende så bra.En gjorde Stig Järrel i "Hets" de andra två hade Hasse Alfredsons signum i "Den enfaldige mördaren" resp."Falsk som vatten" (där Marie Göranzon gjorde stordåd).
Har även sett Gunilla Röhr prestera geuint motbjudande saker på scen helt i klass med Klaus Kinski,som får mitt alla-tiders-pris.
kikarbara:
Jag gillar de flesta ni har nämnt, men det finns ett par personer som jag inte kan förstå hur jag än vänder mig... vad heter hon; soffipropp och han humoristen från halmstad, vad han nu heter. Peter någonting. Och så han barnprogramskillen, Anders heter han va? Leder nog allsång på skansen eller gjorde det för något/några år sedan i alla fall. Jag och tevepersonligheter... har lite svårt att lägga dem på minnet om jag inte uppfattar dem som "genuina" (förstår ni hur jag menar? ) personer, utan som rollkaraktärer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion