Allmänt > Fria diskussioner
Reklam för bantningsmedel - övervikt eller inte?
Reseda:
Huvudsaken är att tjejen mår bra. Jag tror inte hon mår bättre rent fysiskt för att hon bantat. Men....det är viktigt för psyket på en del tjejer att vara magra.
Om huden ser blek ut, har inte med vikten att göra. Jag är riktigt brun nu.... ;D så det kan det inte ha.
Samma som med smink. En del visar sig inte utan smink. En del sminkar sig inte.
wimpi:
Jag trodde nog aldrig att jag skulle hålla med om något som Reggis skriver men jag kryper till korset. I detta fallet har hon rätt. Figuren före bantningen är väl inte extremt mullig men bukfetma är farligt. Bilden efter är illa, en planka. Totalt figurlös.
Reggis:
Bukfetma är inte farlig utan det är ett tecken på att personen har en felaktig diet och för lite motion. Det är ett symtom. Jag tycker att problemet när man diskuterar vikt är just att man blandar ihop två saker nämligen hälsa och utseende. Jag lägger inga aspekter på utseendet utan min utgångspunkt är bara hälsa. Den smalare figuren tyder på att personen har bättre hälsa och den mulligare på sämre hälsa, inget annat.
wimpi:
Bukfetman är farlig eftersom fettet från bukens celler går in i blodomloppet och påverkar kärl, lever, insulinfrisättning och blodtryck negativt.
Det är naturligtvis upp till var och en att tro på läkarrapporter eller ha sina egna synpunkter.
Reggis:
Det är precis tvärt om. Den felaktiga kosten har påverkat insulinproduktionen, etc kombinerat med brist på motion föranlett en uppbyggnad av bukfetma. Bukfettet är därför ett tecken på osund kost och brist på motion. Huvudorsaken är överintag av kolhydrater. Detta kan åtgärdas antingen genom att öka förbränningen, det vill säga motion eller genom att minska kolhydratintaget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion