Allmänt > Fria diskussioner
Är det här med retro en budgetvariant av något slag?
Reggis:
Nej JJ den första väljer man för att man har dålig smak. Att köpa en PH-kotten tycker jag är ett typiskt exempel på förfall i hjärnmuskulaturen. Den var kul när den kom men är nu passerad och passar bäst på sopen.
Jag tycker att det är så mycket skit som idag lyfts till skyarna oftast på grund av vem som varit designer/formgivare. Ta till exempel Stig Lindberg och Nylund, tråkigt, tråkigt. Då tycker jag Italienska turistprylar är mer spännande. Visst både Stickan och Gunnar har gjort en och annan pärla med det är ju inte dessa man oftast ser utan massproducerat skräp.
Adas plastskärmar tycker jag är kul och färggranna. Inte för att jag skulle möblera med en sån men de är i alla fall dekorativa. Annars är det ju mycket i grälla färger i plast som har kända formgivare. Handen på hjärtat hur spännande är en plastskål oberoende av vem som ligger bakom formgivningen?
Reseda:
Plastdiskbaljor inköpta på loppis funkar bra under stuprören. Annars får det mesta av retrojunket vara ifred för mig.
Men jag måste erkänna att jag blir gruvligt nostalgisk av att titta på en del föremål som ni visar upp. DET är KUL!!!
Reggis:
Retrojunk var ordet. Det kan man köpa och ställa på vinden om man kommer att tänka på något kul när man ser det.
Reseda:
Man pigga upp rabatter och stenmurar med junket också. Det blir faktiskt riktigt bra. Men............nu för tiden kostar även junket stora pengar. Det man förut fick för 2:-
JJ:
OK Reggis, det är vad du tycker. Själv tycker jag helt annorlunda. Jag skulle inte vilja ha något av det som du har visat upp här hemma hos mig. Så det är väl bra att inte alla vill ha precis samma saker.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion